Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
By banan_wlkp -  18 lip 2015, 23:36
 kujawsko-pomorskie
#185590
Witam serdecznie


nie znalazłem nigdzie żadnego manuala, więc zapytuje :)

Czy ktoś z Was wymieniał już linkę pokrywy silnika? Dzisiaj takową u siebie urwałem i mam kłopot. Na szczęście linka urwała się przy rączce i po obcięciu pancerzyka złapałem urwana końcówkę, więc maskę otworzę.

Jakieś rady jak to praktycznie zrobić?
By arianm -  19 lip 2015, 10:19
 mazowieckie
#185601
Z linkami radzę sobie tak - wypinam obydwa końce , wyciągam je na "wierzch " na ile to możliwe , łącze nową linkę ze starą.
( np. koszulka termokurczliwa ) i przeciągam . Wskazane jest to robić ruchem w tą i wstecz by likwidować naprężenia .
Podpowiedź jest ogólna ,bo na szczęście w golfiku nie musiałem jej skuteczności sprawdzać . :D
Awatar użytkownika
By Tyson -  19 lip 2015, 11:52
 mazowieckie
#185610
pierwsze słyszę, żeby wymienić sam drut z linki. Dla mnie linka to drut + pancerz. Może być taka opcja, że pancerz został uszkodzony, dostała się woda, rdza i podczas otwierania maski coś musiało klęknąć.
By banan_wlkp -  20 lip 2015, 17:19
 kujawsko-pomorskie
#185734
Stwierdzam, że zamiennika linki nie ma. Po obdzwonieniu sklepów leżących w dwóch województwach, gdzie każdy odsyłał mnie do ASO, odwiedzeniu rzemieślnika, który zajmuje się "dorabianiem" linek zamówiłem zamiennik w VW.

Koszt 90 zł więc nie jest źle.


Odbieram w środę. Jak będe mieć więcej czasu przy wymianie to wrzucę jakiś manual.
Awatar użytkownika
By cbool333 -  31 sty 2018, 22:20
 kujawsko-pomorskie
#261569
Zobaczcie co się u mnie robi, przypadkowo zauważyłem podczas grzebania w kablach:

Obrazek
wszystko (chyba) przez to, że pancerz jest pod dość sporym kątem - chyba ktoś szarpał za pancerz pod maską... ja nie przypominam sobie... a może to przez to, że mega ciężko chodził mi zamek od maski. Musiałem bardzo mocno ciągnąć za dźwignię a samo jej otwarcie kilka razy wymagało pomocy drugiej osoby (lekkiego unoszenia). Gdy wyjąłem i przesmarowałem zamek jakiś czas temu to od tego czasu maska odskakuje elegancko ale linka się uszkodziła :/
By grotof -  01 lut 2018, 12:00
#261580
Powód uszkodzenia linki widoczny na zdjęciu! Zbyt ostry kąt pomiędzy pancerzem a linką. Dociśnij pancerz to wskoczy w prowadnicę, wtedy będzie równoległy do kierunku linki i nie będzie przecierał.
Awatar użytkownika
By cbool333 -  01 lut 2018, 21:00
 kujawsko-pomorskie
#261591
Mam drugą linkę z pancerzem. Jak to się wymienia? Odczepiam kulkę tutaj przy dźwigni i ciągnę cały pancerz od strony silnika czy odwrotnie? aha i czy da się i czy trzeba zrobić tak aby jednocześnie wyciągając starą wciągnąć nową?
Awatar użytkownika
By cbool333 -  04 lut 2018, 23:41
 kujawsko-pomorskie
#261722
grotof pisze:
02 lut 2018, 12:10
użyj koszulki termokurczliwej - starą linkę połącz z nową i delikatnie przeciągaj, dla pewności, aby się nie "rozłączyły" druga osoba może lekko dopychać.
:yes2: użyłem termokurczliwej... tylko stosując je do przeciągania zamiast np taśmy izolacyjnej trzeba uważać bo są wrażliwe na ostre kanty.

Odczepiłem przy dźwigni kulkę tzn linkę, przyczepiłem pierwszy lepszy przewód o podobnej grubości i wyciągnąłem linkę z pancerzem stojąc przed autem. Później w podobny sposób wciągnąłem nową (Takie stare kable audio się przydają) :D
Przeciągałem bez drugiej osoby a to dzięki temu, że przed przeciąganiem popsikałem wd-40 dla poślizgu :D