Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  01 lis 2018, 11:10
 dolnośląskie
#269169
Wewnętrzne uszkodzenie uszczelnień w tandemie daje taki efekt ,czyli olej w paliwie ....... lub pęknięta głowica w okolicy kanału zasilającego pd ale wtedy jest różnie : rośnie stan oleju, albo olej w paliwie i złe parametry PD ja stawiam na tandem i raczej do wymiany ,na zdjęciu pompy widać,że to dopiero początek , widziałem wyjęte pompy całe czarne oblepione olejem .
Awatar użytkownika
By ducho -  01 lis 2018, 13:46
 lubelskie
#269176
Dzięki za info, nie ma co się zastanawiać i gdybać trza się zabrać za vacum, raczej do wymiany niż regeneracji bo nie zbyt pewny jestem czy dam rade sam poskładać te uszczelki , atak to myślę że wezmę jakąś regenerowaną używkę za 260 zł i zobaczę bo nowa boscha to 800 zł :wall:
Awatar użytkownika
By ducho -  06 lis 2018, 18:43
 lubelskie
#269270
A-R-T-U-R pisze:
01 lis 2018, 15:46
Szczerze powiem ze w przypadku tego elementu nie bawilbym sie w uzywke czy tez regenerowana. Zakladasz raz i masz spokoj. Kazdy demontaz to wymiana uszczelki pod pompa. Jej awaria moze byc oplakana w skutkach: awaria ukladu hamulcowego lub brak zasilania w paliwo...
Po głębszej analizie sytuacji zakupiłem nową pompę BOSCHa i nową uszczelkę, a teraz pytanie stricte techniczne czy pomiędzy silnik uszczelkę a nową pompę daj się jakiś silikon czy coś, bo przyglądając się tej uszczelce to ona jest cała metalowa i śmiem twierdzić (może się mylę) że przy dokręcaniu pompy do silnika nie przylegnie ona tak bardzo dokładnie i będzie mnie denerwować że coś cieknie :ireful: - a może tak ma być :hmmm:

Obrazek
Awatar użytkownika
By Cimek -  07 lis 2018, 7:46
 opolskie
#269275
@ducho Przy dokręcaniu z odpowiednią siłą, uszczelka jest zmiażdżona i dopasowuje się do powierzchni.
Awatar użytkownika
By ducho -  10 lis 2018, 14:58
 lubelskie
#269383
Wymieniłem pompę, tak jak pisaliście obeszło się bez większych problemów ale :threaten: , pierwsze co mnie zaskoczyło to łącznik wychodzący z pompy do podciśnienia hamulców (nie wiem czy dobrze określiłem :burp: ), u mnie pompa była firmy LUK i to połączenie było na tak jakby szybkozłaczkę, poniżej zdjęcie:
Obrazek
W nowej pompie z BOSCHa jest króciec na który zakłada się wężyk no i jakieś zaciski, bo stara złączka nie pasuje, tak też przerobiłem bo nie było wyjścia.
Druga sprawa rozkręciłem starą pompę w części paliwowej i wg mojej oceny tam nie było śladów oleju (poniżej zdjęcie) ale może się mylę, jakby ktoś zerknął i wydał fachową opinię byłbym wdzięczny :) (a możne to nie w tym miejscu będzie widać ?)

Obrazek