Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
By Kiler -  08 lis 2018, 21:42
 wielkopolskie
#269296
całkiem niedawno trafił do mnie golf z 2006 roku z niedziałającym radiem (całkiem martwe)
Ale w tym samochodzie widać różne "patenty" polskich garazowców więc jest tez możliwość że uszkodzona jest instalacja a nie samo radio
Co da się sprawdzić w takiej instalacji ??na których pinach powinno być napięcie ??
Ew jak sprawdzić radio "na krótko" ??
Jeśli to ważne to radio RCD 300
Awatar użytkownika
By chabi87 -  08 lis 2018, 22:12
 dolnośląskie
#269300
Wyciagnij radio i sprawdź (w swoim NIE polskim garażu) schemat umieszczony na naklejce który pokazuje piny odpowiedzialne za: +12V i GND.

P. S.
Nie zapomnij o mierniku za pomocą ktorego sprawdzisz napięcie na pinach w kostce radia quadlock (widoczna na foto)
Powodzenia



Obrazek

Dodano po 29 minutach 2 sekundach:
Kolega zapewne ma profesjonalny warsztat w centrum dużego miasta umieszczonego na zachód poza granicami Polski, a nie jakiś tam garaż....
SZACUNECZEK DLA CIEBIE!
Może uchylisz rąbka tajemnicy jak do tego dojść? Podejrzewam, że inteligencja nie jest podstawowym składnikiem.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 22:41 przez chabi87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lis 2018, 22:44
 pomorskie
#269302
chabi87 pisze:
08 lis 2018, 22:41
Kolega zapewne ma profesjonalny warsztat w centrum dużego miasta umieszczonego na zachód poza granicami Polski, a nie jakiś tam garaż....
SZACUNECZEK DLA CIEBIE!
Może uchylisz rąbka tajemnicy jak do tego dojść? Podejrzewam, że inteligencja nie jest podstawowym składnikiem

https://www.facebook.com/Car-Audio-Chab ... 836369246/
@chabi87 czytam i czytam - dwa razy to samo :hmmm: i ni w ząb nie rozumiem o co chodzi z tymi uwagami i do kogo są one kierowane, uchylisz rąbka tajemnicy?
Awatar użytkownika
By chabi87 -  08 lis 2018, 23:14
 dolnośląskie
#269303
Cytuje autora tematu: "polskich garazowcow... "
Może trochę przesadziłem, z wyrażeniem swoich odczuć, ale uważam, że nie jeden wspomniany garazowiec bije na głowę profesjonalony warsztat.


Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 23:14 przez chabi87, łącznie zmieniany 2 razy.
By Kiler -  09 lis 2018, 18:56
 wielkopolskie
#269325
generalnie jeśli nie liczyć "uczuć" pewnego użytkownika ale w tym konkretnym przypadku problemem jest to że nie mam naklejki na radiu :wacko:
Dodatkowym problemem jest też to że część radyjek (i oczywiście samochodów ) "ze stajni" VW nie ma + po stacyjce tylko po CANie idzie informacja o przekręconej stacyjce
Ale ok przyjmuję rady i będę działał
Awatar użytkownika
By chabi87 -  09 lis 2018, 19:21
 dolnośląskie
#269329
ObrazekObrazek

Obrazek



Dodano po 6 minutach 1 sekundzie:
Mettenoos pisze:po CAN-ie plus? Pierwsze słyszę., przecież CAN służy tylko do komunikacji a nie przesyłu głównego napięcia

to radio ma plus po stacyjce
Sorry ale bzdury kolego opowiadasz. Kolega Kiler po części ma rację. Dokończę później, bo teraz do domu....

Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 lis 2018, 22:41
 pomorskie
#269342
chabi87 pisze:
09 lis 2018, 19:27
Sorry ale bzdury kolego opowiadasz. Kolega Kiler po części ma rację. Dokończę później, bo teraz do domu....

Obrazek
Ok mój guru, to ma rację czy po części ma rację? Szklanka jest do połowy pusta czy od połowy pełna? Oświeć głupiego usera forum Mk5 "maj master" :ok:

Czyli głównym źródłem zasilania RCD300 jest jeden z kabelków CAN, dzięki o panie za oświecenie mnie głupiego sługę :thank_you:
By Kiler -  10 lis 2018, 10:31
 wielkopolskie
#269366
Mettenoos pisze:
09 lis 2018, 22:41
Czyli głównym źródłem zasilania RCD300 jest jeden z kabelków CAN, dzięki o panie za oświecenie mnie głupiego sługę :thank_you:
Kiler pisze:
09 lis 2018, 18:56
Dodatkowym problemem jest też to że część radyjek (i oczywiście samochodów ) "ze stajni" VW nie ma + po stacyjce tylko po CANie idzie informacja o przekręconej stacyjce
Ale ok przyjmuję rady i będę działał
Kiler pisze:
09 lis 2018, 20:34
nie chodzi o przesyłanie zasilania po CANie tylko informacji o przekręconej stacyjce
co jest takiego niezrozumiałego w tym wszystkim ??

Dodano po 6 minutach 35 sekundach:
może tak - gdybym się znał na wszystkim to bym nie pytał
np A6 C5 poliftowe ma takie rozwiązanie . Na 99 % passat poliftowy ma takie rozwiązanie więc dlatego pytam na forum golfa bo tak akurat się składa że w tym przypadku chodzi o golfa
Kurcze dawno mnie tu nie było ale widzę że jeśli nie obrażam uczuć któregoś z użytkowników to kolejny ma dylematy szklankowe (może to alkoholowe :friends: ) z brakiem umiejętności przeczytania JEDNEGO posta wyżej
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 lis 2018, 10:52
 pomorskie
#269367
Kiler pisze:
10 lis 2018, 10:40
z brakiem umiejętności przeczytania JEDNEGO posta wyżej
@Kiler chyba się nie zrozumieliśmy, twój post czytałem ale w żadnym miejscu nie odnosiłem się do twojej wypowiedzi, przynajmniej nie miałem takiego celu

Nie ma nic niezrozumiałego poza tym, że kolega @chabi87 napisał, że piszę bzdury po czym dodaje że kolega @Kiler ma po części rację. No sorry albo wóz albo przewóz, albo piszę bzdury że linia CAN nie służy do głównego zasilania odbiorników w tym radia RCD300 albo służy jako główne zasilanie, ale co tam, przecież to bzdury. Zgadza się, błędnie napisałem że ma plus po stacyjce, bo gdyby tak było to do uruchomienia radia trzeba by było każdorazowo włączać stacyjkę a nie trzeba, dlatego jak zmieniałem radio 1 DIN na RCD300 to musiałem przełożyć jeden kabel zasilający

Kiler pisze:
10 lis 2018, 10:40

Kurcze dawno mnie tu nie było ale widzę że jeśli nie obrażam uczuć któregoś z użytkowników to kolejny ma dylematy szklankowe (może to alkoholowe :friends: )
a teraz odniosę się do twojej wypowiedzi. Chcesz mi coś powiedzieć? :tooth:


Poza tym łatwo komuś wytknąć "bzdury" i się zawinąć ale to nie pierwszy raz, kiedy robisz w temacie zamieszanie.

Nie jest elektronikiem, dlatego @chabi87 wytłumacz proszę całą zasadę działania RCD300, podtrzymania prądu, wzbudzania, komunikacji itp... chętnie posłucham specjalisty i się nauczę bo jestem laikiem
Awatar użytkownika
By yox2014 -  10 lis 2018, 11:57
 spoza Polski
#269372
.... a co tu za filozofia jest ? :) radio zasilane jest stałym plusem KL30, po CAN-ie zaś idzie informacja o stanie tzw" S-Kontakt" w stacyjce czyli: "zapłon ON" -radio włacza się, "zapłon OFF" i WYCIĄGNIĘTY KLUCZYK , radio wyłacza się, ot tyle ;)
By Kiler -  10 lis 2018, 13:10
 wielkopolskie
#269376
Mettenoos pisze:
10 lis 2018, 11:15
a teraz odniosę się do twojej wypowiedzi. Chcesz mi coś powiedzieć? :tooth:
...............................
Poza tym łatwo komuś wytknąć "bzdury" i się zawinąć ale to nie pierwszy raz, kiedy robisz w temacie zamieszanie.
To o % było bardziej w formie żartu aczkolwiek zgodzę się że przy słowie pisanym czasami ciężko to wyrazić i właściwie zrozumieć
Natomiast czy mógłbyś napisac co konkretnie masz na myśli pisząc o zamieszaniu i zwinięciu się ??

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Re: jak sprawdzić instalację radia RCD300
yox2014 pisze:
10 lis 2018, 11:57
.... a co tu za filozofia jest ? :) radio zasilane jest stałym plusem KL30, po CAN-ie zaś idzie informacja o stanie tzw" S-Kontakt" w stacyjce czyli: "zapłon ON" -radio włacza się, "zapłon OFF" i WYCIĄGNIĘTY KLUCZYK , radio wyłacza się, ot tyle ;)
to wszystko rozumiem . ale pytałem czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy uszkodzona jest instalacja czy samo radio