#270052
Witam Wszystkich.
Jest problem z Golfem V 1.9 TDI BLS. Skrzynia 0AM 300 045(GSG DSG AG7) siedem biegów.
Samochód miał wymienioną dwumase, tą podwójną LUK'a. Niestety ja tego nie wymieniałem ;/
Samochód trafił do mnie. Okazało się, coś tam hałasuje w okolicy sprzęgła/skrzyni jak silnik jest zimny(na ciepłym jest ok). Hałas dobiegał tam gdzie sprzęgło.
Zdjąłem skrzynie, wyciągnąłem tą dwumase i się okazało że ma spore luzy na tarczach sprzęgłowych, ok. 2 mm.(wrzucę filmik).
Postanowiłem, że nic nie będę grzebał i złoże jeszcze raz ją. Złożyłem skrzynie z powrotem ustawiając wszystko po kolei. Po odpaleniu samochodu hałas jakby ustał, a przy najmniej nie był tak głośny jak wcześniej. Niestety, wrzucając wsteczny i puszczając delikatnie pedał hamulca samochód chciał wystartować jak z procy, jakby do oporu gazu mu dał. Po wrzuceniu z powrotem na P i znów na R bieg nie chciał wskoczyć. Zgasiłem samochód i zapaliłem ponownie i tym razem bieg wskoczył, ale zaraz podobna sytuacja. Dodam, że wpada w tryb awaryjny, wszystkie kontrolki od biegów na wyświetlaczu pulsują.
Podpiąłem pod kompa i takie błędy :
002113 - Czujnik 1 ciśnienia hydraulicznego skrzyni biegów
P0841 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
006300 - Ograniczenie działania z powodu niewystarczającego wzrostu ciśnienia
P189C - 000 - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 9
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
001835 - Bieg R
P072B - 000 - nie można załączyć - Sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 16
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
Co się może dziać ? Czy to wina źle ustawionej dwumasy i za duże luzy na niej ? Czy może oleju w skrzyni jest mało skoro błędy dotyczą ciśnienia ? A może adaptację trzeba by zrobić ?
Jeżeli możecie to proszę o pomoc i rady. Jak potrzeba jeszcze jakichś informacji to proszę o info, postaram się odpowiedzieć. Z góry bardzo dziękuję !
Pozdrawiam
P.S - Filmik z luzami tarcz sprzęgłowych: [youtube]https://youtu.be/tDDsTQcQtO0[/youtube]
Jest problem z Golfem V 1.9 TDI BLS. Skrzynia 0AM 300 045(GSG DSG AG7) siedem biegów.
Samochód miał wymienioną dwumase, tą podwójną LUK'a. Niestety ja tego nie wymieniałem ;/
Samochód trafił do mnie. Okazało się, coś tam hałasuje w okolicy sprzęgła/skrzyni jak silnik jest zimny(na ciepłym jest ok). Hałas dobiegał tam gdzie sprzęgło.
Zdjąłem skrzynie, wyciągnąłem tą dwumase i się okazało że ma spore luzy na tarczach sprzęgłowych, ok. 2 mm.(wrzucę filmik).
Postanowiłem, że nic nie będę grzebał i złoże jeszcze raz ją. Złożyłem skrzynie z powrotem ustawiając wszystko po kolei. Po odpaleniu samochodu hałas jakby ustał, a przy najmniej nie był tak głośny jak wcześniej. Niestety, wrzucając wsteczny i puszczając delikatnie pedał hamulca samochód chciał wystartować jak z procy, jakby do oporu gazu mu dał. Po wrzuceniu z powrotem na P i znów na R bieg nie chciał wskoczyć. Zgasiłem samochód i zapaliłem ponownie i tym razem bieg wskoczył, ale zaraz podobna sytuacja. Dodam, że wpada w tryb awaryjny, wszystkie kontrolki od biegów na wyświetlaczu pulsują.
Podpiąłem pod kompa i takie błędy :
002113 - Czujnik 1 ciśnienia hydraulicznego skrzyni biegów
P0841 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
006300 - Ograniczenie działania z powodu niewystarczającego wzrostu ciśnienia
P189C - 000 - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 9
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
001835 - Bieg R
P072B - 000 - nie można załączyć - Sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 16
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 116681 km
Wskaźnik czasu: 0
Co się może dziać ? Czy to wina źle ustawionej dwumasy i za duże luzy na niej ? Czy może oleju w skrzyni jest mało skoro błędy dotyczą ciśnienia ? A może adaptację trzeba by zrobić ?
Jeżeli możecie to proszę o pomoc i rady. Jak potrzeba jeszcze jakichś informacji to proszę o info, postaram się odpowiedzieć. Z góry bardzo dziękuję !
Pozdrawiam
P.S - Filmik z luzami tarcz sprzęgłowych: [youtube]https://youtu.be/tDDsTQcQtO0[/youtube]