Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By FKO -  07 mar 2019, 14:29
 pomorskie
#272344
Siema. Potrzebuję pomocy z diagnozą problemów. Myślałem,że jest jeden, ale chyba chyba jednak dwa. Do rzeczy:

mk5 golf GTI DSG 2.0tsi AXX
silnik po remapie
zmieniony cały wydech, wraz z DP

od zakupu wymieniłem (rzeczy związane z problemami):
świece
cewki
sonda lambda
zawór odpowietrzania baku
n75
dv

Auto czasem dłużej kręci przy odpalaniu, ale nie wiem jak trzyma się akumulator.

Silnik pracuje wzorowo, równo, nie brakuje mu mocy. Za to z wydechu mocno czuć spaliny

1. Głównym problemem jest szarpanie,a dokładniej chwilowe odcinanie mocy. Występuje ono zazwyczaj do 3k rpm, najczęściej przy spokojnej jeździe. Jest lekkie szarpniecie i odcina moc (wręcz brak reakcji na gaz), a obroty spadają do jałowych. Trwa to dosłownie sekundę, po czym wszystko wraca do normy, brak innych objawów. Wymieniłem świece i cewki. Po wymianie cewek problem powrócił po 1000km. Ostatnio zauważyłem, że dzieje się to głównie gdy jest wilgotno, te 1000km były zrobione w suche i ciepłe dni. Nie można tego wywołać, dzieje się to 'losowo'.
2. Powracający ciągle błąd sondy lambda, którą wymieniłem (ori z aso). Myślałem,że wynika to z pierwszego problemu. Tłumaczyłem sobie, że wypada zapłon i przez to nie przepala mieszanki i jest błąd. Niestety błąd wyskakuje nawet gdy ww. szarpnięcie nie ma miejsca

Jedyne błędy jakie wyskakują to te z sondą lambda; powolna reakcja, za duży opór, brak aktywnośći. Wszystkie 3 na raz

Co teraz robić? O ile z pierwszym problemem jestem jeszcze w stanie wymyślić powody, o tyle z sonda lambda czuje się bezradny.

Poza smordem z wydechu i naturalnym sporym poborem oleju nie ma z autem żadnych problemów.

Miał być krótki post, a wyszło jak zawsze :D
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 17:13 przez FKO, łącznie zmieniany 1 raz.
By Adri -  07 mar 2019, 16:44
 mazowieckie
#272347
"naturalnym sporym poborem oleju"

Co masz na myśli mówiąc naturalnym sporym poborem oleju? Ile tego oleju Ci bierze?
Również mam AXX i nie zauważyłem żadnego spadku oleju na bagnecie ;)

Sprawdź odmę ;) Z tego co wiem one w 2.0 niszczą się od środka.
By Adri -  08 mar 2019, 14:32
 mazowieckie
#272379
FKO pisze:
08 mar 2019, 13:36
Cholera, myslalem,ze to typowe dla tego motoru. Co moze byc przyczyna tak duzego poboru?

Wrocmy jednak do problemow, ktore mnie dotycza. Jakies pomysly poza odma? Zajrze do niej dzisiaj
Co do błędu sondy - skoro masz zrobiony cały wydech to sonda powinna być wyłączona programowo (z tego co się orientuje koszta 200-300zł), jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi :P

Co do szarpniecia - Skoro wymieniłeś świece i cewki to może auto podaje niewłaściwą dawkę paliwa? Zastanawiam się nad pompa wysokiego ciśnienia. Sprawdzałeś może?

A co do łykania oleju - to na pewno zajrzałbym w odmę. Możesz ją zaślepić (dzięki temu ograniczysz nagar) ewentualnie kompletna wymiana ;)
By Adri -  13 mar 2019, 12:03
 mazowieckie
#272522
FKO pisze:
12 mar 2019, 18:54
Jak się okazało odmę mam zaślepioną

@Adri Jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia? Mogę to zrobić vagiem czy trzeba do niej zajrzeć?
Wiesz co z tego co wiem to można to sprawdzić kompresorem. Niestety nie robiłem tego osobiście, ale sprawdzał mi to mechanik czy ciśnienie jest odpowiednie, jeżeli jest zaniżone to problem może występować w pompie, ale żeby Cię nie okłamać, zerknij w neta :)