Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By djseba3 -  06 maja 2019, 17:27
 świętokrzyskie
#274009
kuba94 pisze:
06 maja 2019, 17:03
Żeby nie zakładać nowego tematu to się podłączę temat podobny. Przy przyhamowywaniu na luzie z 90 do 70 km/h występują drżenia na kierownicy. Po niżej tej prędkości przyhamowywaniu na luzie do 0 nie występują. Tarcze i klocki przejechane maja ok 4000 tys był założony na przód oraz na tył, nowy komplet textara. Z przodu jak i z tylu nie widać żeby tarcze były krzywe. Na przyrządach w stacji diagnostycznej na rolkach hamulce Ok , tak stwierdził diagnosta ,, bo słupki wykresu nie są poszarpane. Koła przełożone i po podmienianie nie ma poprawy zawias cały sztywny poduszki amortyzatorów jak i sprężyny nowe, amory trzymają wartości, łożyska z piastami też Ok . Zastanawiam się czy nie przetoczyć tarcz na samochodzie. Może ktoś miał podobny przypadek albo pomysł co może być za usterka.
Rozbrykaj auto do 150-170 km/h i muśnij na hamulec aby tylko delikatnie zahamować. Jeśli będą duże drgania dopiero przy hamowaniu to masz krzywe tarcze albo źle siadły na piaście.
Przetaczanie odradzam. moje były przetoczone (ale nie na samochodzie), na tokarce. Po przetoczeniu biło jak diabli, tył jakoś na ręcznym ułożyłem. Ale przód zmieniłem na nowe tarcze ATE i mam spokój
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 maja 2019, 19:38
 śląskie
#274013
Mam identyko. zagłębiłem się w temat jak zmieniałem w tamtym roku tarcze i kocki.
z pomiarów wyszło że prawa piasta ma bicie 3 setki czyli po założeniu tarczy na jej brzegu wychodzi około 6 setek.
lewa tarcza 2 setki na obwodzie akurat tą piastę wymieniałem z 3 lata temu na nową.
Mam w planie wymienić piastę lecz po roku jestem już na etapie jej ceny w IC - 212zł FAG, kiedy zakupię i wymienię to wielka nie wiadoma.
czy to pomoże też nie wiem. Byc może problem jest z którymś przegubem lub sworzniem itp. choć oglądałem wszystko i niby jest ok. Bez rozebrania zawieszenia nigdy pewności nie ma jak się sprawdza jak wszystko jest poskręcane.
http://www.ate-hamulce.pl/services/baza ... o-wymiany/
By kuba94 -  06 maja 2019, 21:17
 pomorskie
#274019
Dexter23pl pisze:
06 maja 2019, 19:38
Mam identyko. zagłębiłem się w temat jak zmieniałem w tamtym roku tarcze i kocki.
z pomiarów wyszło że prawa piasta ma bicie 3 setki czyli po założeniu tarczy na jej brzegu wychodzi około 6 setek.
lewa tarcza 2 setki na obwodzie akurat tą piastę wymieniałem z 3 lata temu na nową.
Mam w planie wymienić piastę lecz po roku jestem już na etapie jej ceny w IC - 212zł FAG, kiedy zakupię i wymienię to wielka nie wiadoma.
czy to pomoże też nie wiem. Byc może problem jest z którymś przegubem lub sworzniem itp. choć oglądałem wszystko i niby jest ok. Bez rozebrania zawieszenia nigdy pewności nie ma jak się sprawdza jak wszystko jest poskręcane.
http://www.ate-hamulce.pl/services/baza ... o-wymiany/
Też na myśl przyszły mi piasty z łożyskami, ale chyba na początek zacznę od wymiany tarcz. Z linku co podesłałeś na pewno mechanicy nie robili takich procedur. Piasty z łożyskami mam 2 używki z auta po przejechaniu 20 tys jeszcze fabryczne. To mogę podmienić i sprawdzić czy coś lepiej. A faworytem do wymiany na początek tarcze
By akon89 -  30 maja 2019, 3:23
 wielkopolskie
#274537
Udało mi się rozwiązać problem :) Auto było u dwoch mechaników i każdy mówił,że nic tutaj nie widzi z ich strony jest wszystko okey. Wczoraj przez przypadek zmieniłem ustawienie kierownicy-opuściłem ja na dół i pociągłem do siebie i wszystko wróciło do normy :yes:
Awatar użytkownika
By Michalv20 -  15 lip 2019, 21:43
 mazowieckie
#275790
Odkopne temat.
A ja mam taki problem ze drgania pojawiają sie tylko przy prędkości powyżej 140 km/h i tylko podczas napedzania auta po odpuszczeniu gazu wszystko ustaje.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 lip 2019, 21:54
 śląskie
#275795
Możliwe ze przegub zewnętrzny lub wewnwtrzny.
Co ciekawe u mnie było tak samo lecz w okolicy 120km/h.
Wymienilem przegub zewnętrzny bo mial spory luz. Po wymianie bylo trochę lepiej.
Później wpadłem w dziurę na ulicy i zalatwilem opone i felge.
Po prostowaniu dwóch felg bo na wyważarce biły okolo 1-2mm problem z biciem kierownicy ustąpił.
Awatar użytkownika
By Michalv20 -  15 lip 2019, 22:08
 mazowieckie
#275801
Przed wymianą skrzyni i sprzegla nie bylo tego problemu. Czy jest opcja ze mechanik cos źle złożył i dlatego jest taki efekt.
Awatar użytkownika
By Cimek -  16 lip 2019, 9:23
 opolskie
#275806
@Michalv20 Możliwe, że źle złożyli. Może też przegub wewnętrzny rozwalony, bo zapewne demontowany przy wymianie. Sama skrzynia też może dawać taki objaw, niby regenerowana.
Awatar użytkownika
By Michalv20 -  16 lip 2019, 11:15
 mazowieckie
#275810
Skrzynia nie byla po regeneracji. Kupilem od znajomego ze szrotu z anglika najlepsza wybrana z wszystkich praktycznie nie miala wogole luzu na walku bo tylko to brane bylo pod uwage ze wzgledu na moja stara w ktorej dystans zalozony juz nie pomagal bo za bardzo obudowa byla wytarta. Wiec stawiam na przegob lub ze cos zle zlozone jest.