Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Czaja -  23 kwie 2018, 0:24
 śląskie
#264244
We wtorek oddaje auto do mechanika mam nadzieje że coś w końcu ustali zanim zbankrutuję . Zauważyłem że mam przetartą izolację od kabla co idzie do sondy lambda może tutaj jest problem chociaż dziwne ze przez tydzień po adaptacji przepustnicy wszystko działało dobrze. Jak mechanik zaadaptował mi tą przepustnicę to sie mnie pytał czy ktoś przy niej nie grzebał wcześniej, mówił że wyglądało jakby było za małe napięcie żeby sterownik zaadaptował przepustnicę. Ktoś na forum pisał o regulatorze napiecia zasugeruje to mechanikowi.Czytałem też gdzieś że może być problem z filtrem paliwa ale byłoby to dziwne bo zmieniałem w grudniu na nowy wraz ze świecami NGK wszystkimi innymi filtrami, olejem i rozrządem. Jak coś zostanie ustalone to napisze. Aha i jeszcze bieże mi olej w dużych ilościach ok 1l na 1000km bez względu czy to był Castrol 5W30 czy 5W40 czy Motul 5w40.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  23 kwie 2018, 7:13
 śląskie
#264245
Czaja daj sobie spokój z tą przepustnicą! Zajmij się silnikiem najpierw. Zużycie oleju na poziomie 1 l na 1000 km to sporo. U mnie jak kupię 5l i wymienię to spokojnie z tym co zostanie na dolewki wystarcza na 15 tyś. Jaki masz przebieg?
Awatar użytkownika
By Czaja -  23 kwie 2018, 7:50
 śląskie
#264246
Mam 166 tys przebiegu, przebieg jest potwierdzony w ASO kupowałem od 1 właściciela.

Dodano po 5 minutach 49 sekundach:
Wcześniej ciekło z uszczelki z pod pokrywy od zaworów, wymienili w ASO ale pije tyle ile pił a wycieków brak. Odma niby została sprawdzona i przeczyszczona w ASO.

Dodano po 44 minutach 26 sekundach:
Miesięcznie przejeżdżam około 2000 km więc przy instalacji gazowej jakoś narazie te 2 litry miesięcznie przeboleje. Jak zrobię remont silnika i się okaże że dalej mam problem z checkout engine, epc i falowaniem to mnie trafi.
Awatar użytkownika
By Czaja -  11 maja 2018, 22:57
 śląskie
#264748
Usterka wyeliminowana :) Na początek wymieniłem przepustnicę na nową oryginalną, w starej padły silniczki to jednak nie zakończyło problemu :yahoo: chociaż komputer już nie wyrzucał błędów z przepustnicy. Okazało się że kable szerokopasmowe z sondy lambda są poprzegryzane wiec wymieniłem sondę na nową:) oprócz tego jeden z kabelków z instalacji gazowej był luźno zamocowany do minusowej klemy w akumulatorze i chyba przez to się coś zepsuło w skrzynce bezpieczników pod maską wiec została ona wymieniona na uzywke z allegro a kabelek poprawnie zamontowany. Po tych wszystkich zabiegach wywiało mi jeszcze uszczelkę z kolektora dolotowego. Mechanik wymienił wszystkie 4 uszczelki na nowe i przekazał mi informację że gazownik przy zakładaniu gazu nie umiejetnie założył uszczelki przez co silnik łapał lewe powietrze :) Wychodzi na to że miałem kilka usterek na raz ale po tych wszystkich zabiegach i przejechaniu 1000 km mam spokój z kontrolkami silnika, ASR itd obroty trzyma wzorowo i czego się nie spodziewałem przestał i brać olej. :yahoo:
Awatar użytkownika
By Regirr -  01 lip 2019, 15:37
 śląskie
#275455
Dawno nie pisałem bo po rozebraniu pojemnika z węglem do par paliwa i wymianie gąbek był spokój.
Aż do teraz, znowu zaczyna mi się pojawiać ale tylko jeden błąd 17976, czyli jednostka ostentacja przepustnicą.
:wall:
Chyba podejmę się =czyszczenia przepustnicy, i mam pytanie.
Jak ją wyciągnę to ma ktoś nr uszczelki bo może przydało by się ją wymienić?
Drugie pytanie, czy muszę odpinać klemę z akumulatora przed wyjęciem przepustnicy?
Czy jak mam przepustnice wyjętą czy mogę ruszać klapką mechaniczni, tzn ręką ją uchylać do czyszczenia ?
I czy jak będę robił adaptacje to muszę najpierw wykasować wszystkie błędy?
Mam rozumieć jak mam elektroniczna przepustnice to vcds i blok 60 do adaptacji?
Czy komuś zdarzyło się mieć error w trakcie adaptacji i co zrobić wtedy?
I ostatnie,otwierać te wieczko czarne plastikowe i ogólnie zobaczyć czy wszystko jest ok? (nie wypadnie mi żadny naciąg,sprężyna?)
:)
Awatar użytkownika
By pitt52 -  01 lip 2019, 17:03
 śląskie
#275458
Uszczelkę kupowałem w ASO ale ceny nie pamiętam lecz tania nie była jak na uszczelkę. Pozostałe Twoje pytania:
Ad. 1 odpowiedziałem
Ad.2 Nie musisz
Ad.3 Możesz ruszać a nawet musisz
Ad.4 Tak, musisz najpierw wykasować błędy
Ad.5 Tak, vcds blok 60
Ad.6 Tak, zdarzyło mi się mieć error w trakcie adaptacji. Odpaliłem silnik i po kilku minutach zrobiłem ponowną adaptacje i było ok.
Ad. 7 Lepiej tam nie grzebać ale, jeśli czujesz potrzebę, to rób jak uważasz, ja wolałem tam nie zaglądać choć miałem takie same przemyślenia.
Awatar użytkownika
By Regirr -  10 lip 2019, 12:26
 śląskie
#275678
Przepustnice odkręciłem i nie bylo tak źle z nią jeżeli chodzi o zabrudzenie, wyczyszczona i adaptacja i błąd od 2 tyg. sie nie pojawia. Ale...... Zawsze musi być ale, czasami ale bardzo żadko zaczynają mi falować obroty, dodam że wcześniej tego nie było i jak dodam że tylko na PB bo na LPG obiaw zanika... Ciekawe :wall:
Awatar użytkownika
By Regirr -  15 lip 2019, 17:18
 śląskie
#275784
Dexter23pl pisze:
11 lip 2019, 0:08
TTTM. na lpg lepiej można ustawic wolne obroty, u mnie też tak jest.
aby na pb nie falował czasami lub mniej to podnies obroty biegu jałowego na około 760-800.
W vcds można to zrobić czy trzeba mieć coś specjalnego,np. mapę do tego silnika i na niej to zmieniać?
By Misiek86 -  20 mar 2023, 19:49
 mazowieckie
#290264
@Dexter23pl

podłączę się pod temat:

wyskakiwały takie błędy:
18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead
P2251 - 007 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1568 /min
Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
RPM: 1504 /min
Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110

16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 62.3 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.860 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 2.0 km/h
Lambda Factor: 1.023
Voltage: 0.900 V
Lambda: 25.0 %
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Speed: 62.3 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.860 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 2.0 km/h
Lambda Factor: 1.023
Voltage: 0.900 V
Lambda: 25.0 %
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 007 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1632 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Voltage: 2.880 V
Hex Value: 0x0002
RPM: 2016 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 2.900 V
Hex Value: 0x0002

18671 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2239 - 006 - Pump Current Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3520 /min
Bin. Bits: 00100000
Lambda Factor: 0.056
(no units): 0.99
RPM: 3296 /min
Bin. Bits: 00100000
Lambda Factor: 0.056
(no units): 0.99

Mechanik wymienił sondę lambdę NGK, wyczyścił przepustnicę i niby ją zaadoptował ale podłączyłem dzisiaj pod kompa i wyskoczył błąd braku adaptacji. na wolnych obrotach silnik wpada w lekkie wibracje. poniżej błędy po wymianie sondy lambdy.



17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 008 - Adaptation Not Started - Intermittent
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000100
Voltage: 14.08 V
Load: 12.2 %
Load: 88.6 %

Jednostka sterująca przepustnicą J338, adaptacja nie została uruchomiona.

16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 70.4 km/h
Lambda Factor: 0.984
Voltage: 0.120 V
Lambda: 15.6 %
Speed: 52.3 km/h
Lambda Factor: 0.984
Voltage: 0.260 V
Lambda: 8.6 %


Rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, mieszanka za uboga.

czy da się zrobić adaptację przepustnicy z poziomu VCDS?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  20 mar 2023, 21:44
 śląskie
#290266
vcds wystarczy do adaptacji przepustnicy ale brak adaptacji raczej nie jest powodem problemu.
Te silniki na wolnych obr wpadaja w wibracje. tttm.
może jest problem z uszczelkami kolektora ssacego....
Wykręć świece i zobacz w jakim stanie są elektrody.
By Misiek86 -  21 mar 2023, 4:36
 mazowieckie
#290267
To może ja napiszę co było robione w trakcie tej ostatniej naprawy:
- wymiana sondy lambda przed katem , którego podejrzewam może nie być bo kiedyś zapchał mi się i niby mechanik wymienił ale nie ufam mu że to zrobił..
-Wymiana uszczelki dekla zaworów,uszczelka kolektora ssącego i uszczelka przepustnicy
- wymiana świec na Świeca zapłonowa NGK V-LINE/24 BKUR6ET-10
- czyszczona była odma bo była cała zawalona szlamem i tak jeździłem dłuższy czas.

Ale fakt jest taki za przed tą naprawa sipnik nie wpadał w takie wibracje. Jedynie miałem objawy ale to sporadycznie lekkiego wachania obrotów na biegu jałowym. Wibracji nie było a teraz się pokazały. Mechanik wspomniał , że może warto wymienić przewody do świec bo już bardzo dawno nie były wymieniane oraz może cewka .. ale błędów cewki nie ma więc nie wiem czy jest sens zacząć wymieniać wszystko metoda prób i błędów...