Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By kapuczo -  28 sie 2019, 21:09
 mazowieckie
#276668
Witam wszystkich Forumowiczów. Piszę do Państwa na tym Forum ponieważ mam problem ze swoim autem. Chodzi o wyłączający się po równo 10 minutach system ASR. Przeszukałem różne tematy jednak ne znalazłem podobnego przypadku. Otóż podczas jazdy po dokładnie 10 minutach wyłącza się system ASR . Kontrolka gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu zapłonu i znowu po 10 minutach pracy silnika się zapala. Dodam , że w aucie jest nowy akumulator, dziś autoelektryk wymienił szczotki , sprzęgiełko i wirnik w alternatorze i błąd nadal wyskakuje. Podczas odczytu skanerem VSCAN pokazał:
bład P1643 - sprawdz pamięć błedów modułu centralnej elektryki, zasilanie
błąd P1503- sygnał obciążenia dla zacisku DF alternatora - sygnał poza zasięgiem
błąd 001314 - moduł sterowania silnika
Samochód pali normalnie, jeździ normalnie, są normalne oborty. Czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Silnik 1.9 TDI BRU 226 tys. km
Awatar użytkownika
By Cimek -  29 sie 2019, 5:58
 opolskie
#276671
@kapuczo Przed "naprawą" alternatora było ok? Jak ładowanie i styki od masy? Najlepiej zrobić cały AutoScan vcds, podjedź do kogoś z forum jak nie masz kabla, bo to że asr się świeci to chce Ci auto powiedzieć, żeby sprawdzić co tam u niego, niekoniecznie musi być problem z asr.
Ja obstawiam alternator.
By kapuczo -  29 sie 2019, 15:22
 mazowieckie
#276691
Przed naprawą alternatora już ten błąd wyskakiwał, dlatego pierwsze "kroki" skierowałem w stronę alternatora i jego diagnozy oraz naprawy. Mechanik powiedział że ładowanie jest ok.
By kapuczo -  06 wrz 2019, 12:15
 mazowieckie
#276842
Poczytałem troche w tym temacie i skłaniam się ku przewodom idacym z/do alternatora. Może ktoś mnie pokieruje które styki i kostki mam sprawdzić i w których miejscach ich szukać?
By kapuczo -  07 paź 2019, 18:22
 mazowieckie
#277490
Styki sprawdzone, alternator wymieniony na inny i wciąż to samo. Cały problem pojawił się po tym jak zmieniłem akumulator z 64ah na 77ah. Czy to może być powód? Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
Awatar użytkownika
By yox2014 -  07 paź 2019, 18:32
 spoza Polski
#277492
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D
Awatar użytkownika
By Cimek -  07 paź 2019, 20:12
 opolskie
#277502
Trzeba sprawdzić w gateway czy jest bit 61 battery regulator czy coś podobnego, od klemy minusowej co takie modne u nas na forum :tooth: jeżeli jest niezakodowany, to jakaś bzdura, żeby przypisywać. Auto nie widzi co ma wsadzone, jedynie będą objawy fizyczne (niedoładowanie/przeładowanie, gorzej kręcił itp).
Więc teraz pytanie, co tam gateway gada? :hmmm:
By kapuczo -  08 paź 2019, 8:20
 mazowieckie
#277522
yox2014 pisze:
07 paź 2019, 18:32
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D
Przecież wiadomo że to podstawa od której trzeba zacząć. Błędy które zostały zczytane to P1503- sygnał obciążenia dla zacisku DF alternatora - sygnał poza zasięgiem
błąd 001314 - moduł sterowania silnika.
Jak już wspomniałem alternator po regeneracji + założony inny i to samo. Przewody i wiązki sprawdzone przez dwóch elektryków dla pewności. Kombinuje, pytam i chwytam się każdej podpowiedzi
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  08 paź 2019, 8:46
 dolnośląskie
#277523
yox2014 pisze:
07 paź 2019, 18:32
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D
sorry ale nie qmam Twojej wypowiedzi...
ma go przypisać czy nie?

bo wg tego to bzdura
Cimek pisze:
07 paź 2019, 20:12
Trzeba sprawdzić w gateway czy jest bit 61 battery regulator czy coś podobnego, od klemy minusowej co takie modne u nas na forum :tooth: jeżeli jest niezakodowany, to jakaś bzdura, żeby przypisywać. Auto nie widzi co ma wsadzone, jedynie będą objawy fizyczne (niedoładowanie/przeładowanie, gorzej kręcił itp).
Więc teraz pytanie, co tam gateway gada? :hmmm:
By kapuczo -  08 paź 2019, 12:09
 mazowieckie
#277535
Dlatego ja - laik pytam Was - osoby zorientowane czy to ma sens. Jeśli nie, to może mi ktoś nakresli co mam robić, bo się bujam od mechanika do mechanika, podlaczaja te swoje vcdsy i tylko kasuja hajs za to co już wiem :wacko:
Awatar użytkownika
By yox2014 -  08 paź 2019, 17:25
 spoza Polski
#277540
...waht ? :D wklej normalny autoscan (VCDS), bo tak sobie można wróżyć :tooth:

---------------------

... sprawdz ciagłość przewodów lub zrób tymczasowe bypassy:

ECU T94/64 ----- Altek T2/2
Bord F/4 ------ Altek T2/1

... jedz do kogoś z VCDS-em, niech zrobi autoscan, wykasuje błędy, zrób jazdę, gdy objaw powróci, zrób ponowny autoscan, zgraj na pendrive, wklej na forum, wtedy dopiero zapłać :)