Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#277550
Do tej pory lałem do mojego 1.6 102 km bse olej 5w40 ale niestety pęknięta świeca narobiła szkód i silnik poszedł do remontu bo zaczął kopcić i wciągać olej bez umiaru. Po wymianie pierścieni, panewek, kompletu uszczelek i regeneracji głowicy mechanik zalał go olejem 10w40 bo tak uznał za słuszne przy przebiegu 272000km. Odwrotu już nie ma więc tu pytanie jaki olej lać 10 w40 najbardziej zbliżony specyfikacją do tego silnika? Na razie zrobiłem na benzynie 400km a po 5k czeka mnie wymiana oleju. Zrobię jeszcze z 100 km i przechodzę na LPG ;) nie za wcześnie?

Pozdrawiam
#277560
Misiek86 pisze:
08 paź 2019, 21:03
Po wymianie pierścieni, panewek, kompletu uszczelek i regeneracji głowicy mechanik zalał go olejem 10w40 bo tak uznał za słuszne przy przebiegu 272000km. Odwrotu już nie ma [...]

Lej 5w40.
#277581
dzięki za info ale żaden olej 10w40 nie będzie się nadawał do tego silnika? raczej już nie będę chciał kombinować ze zmianą oleju na 5w40 więc prosiłbym o polecenie jakiegoś 10w40 który byłby akceptowalny. Do swojego golfa III 1.6 102km kiedyś lałem 15w40 i sie latało a to praktycznie taka sama jednostka poza kosmetycznymi zmianami.
#277586
Misiek86 pisze:
09 paź 2019, 14:38
raczej już nie będę chciał kombinować ze zmianą oleju na 5w40 więc prosiłbym o polecenie jakiegoś 10w40 który byłby akceptowalny

A jakie to kombinowanie sobie wmówiłeś? Za 5 tyś. km wymiana i zamiast 10 lejesz 5w40 i wszystko. W czym widzisz problem?
#277591
Kiedyś czytałem, że jak już się przejdzie na gęściejszy to lepiej nie wracać na rzadszy bo można jeszcze pogorszyć sprawę i zacznie wciągać olej.
jihaad pisze:
09 paź 2019, 18:43
Misiek86 pisze:
09 paź 2019, 14:38
raczej już nie będę chciał kombinować ze zmianą oleju na 5w40 więc prosiłbym o polecenie jakiegoś 10w40 który byłby akceptowalny

A jakie to kombinowanie sobie wmówiłeś? Za 5 tyś. km wymiana i zamiast 10 lejesz 5w40 i wszystko. W czym widzisz problem?
#277592
To byly czasu polonezow. Dlatego lali gesciejszy bo palily olej. I takia zmiana powodowała mniejsze jego zużycie zamiast zrobić remont.
To takie zalepianie dziury ku...ą.
Potem jak ktos wlał zadszy to.sie cuda działy bo poprostu silnik był zużyty.
Z tego powstały takie mity jak ze lgp niszczy silnik. A ten mit wziął sie jak instalacje były na śrubę. Kowalski przykrecał ją bardziej bo sąsiadowi auto paliło 8L a jemu 9L. Potem wypalone byly w obydwu silnikach zawory i tak to wygląda.
Jeśli mechanik zrobił remont rzetelne i fachowo i z wymiarowaniem elementow itp to nie powinien miec nic przeciwko aby wlac taki olej jaki przewidział producent do tego modelu silnika.
No chyba ze zrobiony jest remont jak najniższym kosztem i co bylo jakie takie to zostało lub mechanik wie ze cos jest zdobione na sztukę to może sie obawiac rzadszego oleju.
#277593
Misiek86 pisze:
09 paź 2019, 20:48
Kiedyś czytałem, że jak już się przejdzie na gęściejszy to lepiej nie wracać na rzadszy bo można jeszcze pogorszyć sprawę i zacznie wciągać olej.

A tak na logikę, to czego wg ciebie przez najbliższe 5 tys. km dokona w silniku olej 10w40, że zmiana będzie niemożliwa? Jakie nieodwracalne procesy zajdą?

To kompletna bzdura oczywiście, ale nie chodzi już nawet o to, żebyś mi uwierzył, tylko abyś pomyślał sam.
#277977
Czy jak zamierzam wymienić olej, gdzie poprzedni właściciel wymieniał w ASO, czyli pewnie 5w30 LL, to przed zalaniem nowego warto lać płukankę? Do tego chciałbym zapytać o olej do GTI 2.0TFSI o oznaczeniu BWA. Jakieś konkretne propozycje do tego silnika z pewnych źródeł? Czy może zostać przy tym oryginalnym VW i zmieniać tylko co te 10k?
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 152