Cześć, dołączę się do tematu, aby nie zakładać nowego. Mam nadzieję, że ktoś się zainteresuje
A więc mam pytanie dotyczące spalania i tego czy aby na pewno jest ono normalne dla tego silnika i nie mam czym się przejmować czy może jednak szukać gdzieś potencjalnych przyczyn w przypadku gdyby jednak było dziwnie zawyżone. Osobiście uznałbym je za okej, ale patrząc czasami na wpisy innych i mistycznych 4 litrach na 100 można zwątpić. No i jeszcze kuzyn wykazał wielkie zdziwienie, kiedy przedstawiłem mu wynik po trasie
więc może warto się upewnić u doświadczonych.
Silnik to 1.9 o oznaczeniu BRU 90hp 210nm po zmianach w mapie na około 145hp i 360nm. Silnik z tego co zaglądałem do tej pory w stanie dobrym. Nowy przepływomierz. EGR, jak i wszelkie rury, doloty suchutkie i czyste. Jeżdżę bez błędów w komputerze. Wycieków nie ma. Filtry wraz z olejem zmienione w lipcu tego roku (MANN + Castrol 5w30) po uprzednim wypłukaniu silnika. Opony Toyo Snowprox S943 195/65 R15 (mają dość duży opór toczenia, bo ocena E) z ciśnieniem na przodzie 2,2 na tyle 2,0.
I teraz wyniki: zabierając się w trasę o łącznej długości 600km z czego 400km to autostrada A1 ze stałą prędkością 120km/h, a reszta to drogi szybkiego ruchu 120/110km/h i czasami tereny zabudowane-drogi krajowe 50-90km/h jadąc w 2 osoby na pokładzie + lekki bagaż. Wynik spalania to 6,4l/100km. Są to wyniki z komputera pokładowego, który co wcześniej testowałem podaję prawidłowe dane rzeczywiste ze stanem faktycznym. Oczywiście wszystko było resetowane przed podróżą. Żeby było ciekawiej, nie znam spalania sprzed chip'a, bo dopiero niedawno dołożyłem MFA.