#283885
@Tomekkos3n Ja miałem podobnie. Wymiana zaworu na sprężarce + przy chłodnicy pomogła. Wymienione oba na raz i nie wiem który był przyczyną. Na PW wyśle Ci numery, bo mam jeden nowy i może Ci przypasuje.
Ktoś Ci pomógł? Podziękuj mu
Mam dokładnie tak samo. Stoję w miejscu klima nie chłodzi. Jadę chłodzi, ale też nie ma rewelacji. Jakiś rok temu było wszystko ok. A teraz nie chłodzi i szyby parują na postoju.. zamówiłem ten czujnik ciśnienia, teraz czytam, że są różne.. mam nadzieję, że HELLA 6ZL 351 028-221 będzie dobry... wentylatory na chłodnicy od klimy też się nie załączają, woda pod spodem też nie cieknie.Tomekkos3n pisze: ↑24 paź 2020, 18:42Panowie , mam nadzieje ze dobry dział , walczę z klima climatic ... chodzi o to ze już ktoś pisał ale jakby temat sie urywa .
Ogólnie klima nabita , szczelna itd , ale chodzi w sumie dopiero podczas jazdy albo na wyższych obrotach na postoju . Dzisiaj zreanimowalem wentylator mały bo szczotki były prawie zaspawane i się nie włączał . Teraz włącza się razem z dużym ale tylko właśnie jak ruszy klima , czyli na wyższych obrotach albo podczas jazdy . Ktoś skugerowal zawór tem na dole sprężarki , mam oznaczenie PXE16 i zawór taki przykręcany jedna śruba ... myślicie ze zawór pomoże ? Czy to już może dogorywa sprezarka ... ale podczas jazdy naprawdę mrozi
Pozdro
Przy wymianie tego czujnika na kompresorze trzeba ściągać wcześniej czynnik chłodniczy czy jest to zabezpieczone jakimś zaworkiem?Tomekkos3n pisze: ↑25 paź 2020, 16:33Mój dokładnie wyglada tak
Czyli tak ( foto z netu )
A zamiennik zamówiłem ten ...
Mam nadzieje ze będzie ok
Super, tak właśnie zrobię.Dexter23pl pisze: ↑05 lis 2020, 20:20To co wymieniłeś niema nic do problemu jaki masz..
Wymień to drugie czyli zawór sprężarki regulujący ciśnienie.
Na vcds widac ze idzie max prad na zawor ale on jest otwarty.
Miszisz ściągnąć czynnik z układu zanim go wymienisz.
Sa dwa rodzaje na zeger i na śrubkę
Tak jak pisałem u mnie jak wcześniej klima mroziła to nie kojarzę by wiatraki się włączały na 2 bieg. Możliwe, że w MK5 jest inaczej to rozwiązane..Tomekkos3n pisze: ↑06 lis 2020, 13:13Siema , jestem po wymianie zaworu . Majstry ściągnęli czynnik , wymienili zawór , nabili . Diagnoza : klimatyzacja startuje po odpaleniu auta , jest nabita i szczelna . Wedle pana wssystko ok . Natomiast ... jest już zimno , ok 9 stopni na wyswietlaczu w aucie . Wiatraki nie startują po odpaleniu auta .. później podczas jazdy jak się zatrzymam to czasmi chodzą czasmi nie . Ostatnio parowały szyby jak w Titanicu ... i ciężko para schodziła co było dla mnie oczywiste ze nie działa klima . Dziaj jak szyby załadują to tylko troszkę ale zaraz para znika wiec wydaje mi zie ze sprezarka działa tak jak to ocenił majster na warsztacie .
Myśle ze odpuszczę temat do wiosny dzisiaj sprawdzałem w innym golfie i te zasrane wiatraki tez się nie włączają po odpaleniu auta gdzieś czytałem ze musza ... pomijam fakt iż u mnie mały wiatrak był zatarty , tzn szczotki były zablokowane , ale rozebralem wyczyściłem i teraz działa razem z dużym ... jak się już włącza . Tak ze ja odpuszczam do wiosny , mam nadziej ze działa tak jak powinno
Teraz jeśli chodzi o zawór . Najlepiej jest zdjąć obudowę z dołu auta , ogólnie wizualnie popatrzeć jak wyglada itd . Jest kilka rodzai zależy chyba od roku i od sprężarki . U mnie po nr sprężarki występowały 2. Różniły się wyglądem i metoda instalacji go w sprężarce . Są na jedna śrubkę ( jak u mnie ) oraz na pierścień segera . Wtyczka wychodzi ze jest identyczna . No tak wiec powodzenia
Aha , żona jak odebrała auto to upiera się ze po zaparkowaniu pod domem , odpaliła i sprawdzała wiatraki . Upiera się ze chodzili obydwa ... wiwc możliwe ze coś jest już za zimno ... mam nadzieje
Z tym specyfikiem to pomoże, ale nie wyeliminuje źródła problemu, ja wiem na 100%, że nic nie robiłem nigdy z szybami jedynie myłem zwykłym płynem co jakiś czas i NIGDY nie miałem problemu z parującymi szybami, zima nie zima, jesień... deszcze, mrozy.. lato nie lato, kilka osób w samochodzie i nic nie parowało, problem jest definitywnie z samochodem, coś się spiep##ło , ale nie wiem co. Zawór regulacyjny klimatyzacji mam już zamówiony, byłem w VW i stwierdzili, że tego się nie wymienia i kompresor klimy jest w całości nawet nie ma numeru tego zaworu w ETCe, w internecie ceny śmiesznie duże i czas oczekiwania i produkcje zastanawiające, może to wydawać się śmieszne, ale zamówiłem z Chin dokładnie z tym noskiem za 80zł z przesyłką.Tomekkos3n pisze: ↑08 lis 2020, 17:01
Dodano po 1 dniu 19 minutach 3 sekundach:
Z nudów jeszcze dzisiaj zrobiłem filmik z vcds ... ogólnie widać ze sprezarka startuje , wiatraki się odpalają po jakiejś chwili , później się nie włączają jak zgasiłem i odpaliłem błędów brak , trochę zimno na dworze wiec ciężko stwierdzić ... możecie zrobić u siebie taki filmik dla porównania ?
Pozdro
https://youtu.be/nPnTea6bYJE
Slavo_RZ pisze: ↑12 lis 2020, 13:00Z tym specyfikiem to pomoże, ale nie wyeliminuje źródła problemu, ja wiem na 100%, że nic nie robiłem nigdy z szybami jedynie myłem zwykłym płynem co jakiś czas i NIGDY nie miałem problemu z parującymi szybami, zima nie zima, jesień... deszcze, mrozy.. lato nie lato, kilka osób w samochodzie i nic nie parowało, problem jest definitywnie z samochodem, coś się spiep##ło , ale nie wiem co. Zawór regulacyjny klimatyzacji mam już zamówiony, byłem w VW i stwierdzili, że tego się nie wymienia i kompresor klimy jest w całości nawet nie ma numeru tego zaworu w ETCe, w internecie ceny śmiesznie duże i czas oczekiwania i produkcje zastanawiające, może to wydawać się śmieszne, ale zamówiłem z Chin dokładnie z tym noskiem za 80zł z przesyłką.Tomekkos3n pisze: ↑08 lis 2020, 17:01
Dodano po 1 dniu 19 minutach 3 sekundach:
Z nudów jeszcze dzisiaj zrobiłem filmik z vcds ... ogólnie widać ze sprezarka startuje , wiatraki się odpalają po jakiejś chwili , później się nie włączają jak zgasiłem i odpaliłem błędów brak , trochę zimno na dworze wiec ciężko stwierdzić ... możecie zrobić u siebie taki filmik dla porównania ?
Pozdro
https://youtu.be/nPnTea6bYJE
Więc w grudniu dopiero będę wymienił ten czujnik ..
A niedługo biorę się za szukanie kanału odpływowego - rurki odpływowej parownika klimatyzacji, na forum tutaj wyczytałem, że może się zapchać (a u mnie woda nie ścieka pod autem od dłuższego czasu) więc może gdzieś się gromadzi i później paruje do klimy... będę się bawił w Sherlooka Holmesa dalej ..
podobno ta rurka jest pod dywanikiem - wykładziną pasażera .. ciekawe co będę musiał demontować by się do tego dostać
Jakby kogoś interesowało jak pracuje moja niesprawna klimatyzacja to tak:
[youtube]https://youtu.be/9E5xLCNkIcA[/youtube]