Wreszcie po kilku kombinacjach udało się
Postanowiłem spisać to wszystko w jednym poście - być może komuś w przyszłości się przyda - jeżeli jest to już spisane to proszę o usunięcie posta (ja takiego opisu nie znalazłem).
Wymiana modułu kolumny kierownicy oraz kierownicy MULTI - w moim przypadku wyglądała tak:
stary moduł: 1K0-953-549-BC
nowy moduł: 1K0-953-549-AQ (z obsługą multifunkcyjnej kierownicy)
stary kabelek z wtyką do poduszki: 1K0-971-584
nowy kabelek z wtyką do poduszki oraz do kiery multifunkcyjnej: 1K0-971-584-C
stara kierownica bez przycisków multifunkcyjnych
nowa kierownica z przyciskami multifunkcyjnymi
Jeżeli po wymianie modułu kolumny kierownicy napotkaliście takie problemy jak ja powyżej czyli wyłączenie wspomagania, żółta kontrolka od wspomagania lub odczyt ze sterownika pokazał błąd:
02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
to poniżej wstawiam opis co i jak zrobić aby wszystko wróciło do normy:
Zanim rozpoczniesz kodowanie:
Podepnij VCDS i uruchom pojazd
Skręć kierownicą jeden obrót w prawo (1-2 sekundy przytrzymaj) a następnie jeden obrót w lewo (to samo, przytrzymaj) (tak aby wróciła idealnie do środka)
Delikatnie rusz pojazdem i pokonaj krótki dystans nie przekraczając 15km/h (może być 10-15 metrów)
Po przejechaniu na prostych kołach w/w odcinka zatrzymaj pojazd z kołami cały czas na wprost (nie gaś silnika)
Upewnij się, że kierownica nie poruszyła się (najlepiej cały czas trzymać ją ręką na wprost)
Nie wyłączaj silnika (zapłonu)
Kodowanie na włączonym silniku:
Sensor for Steering Angle (G85)
Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> następnie wybierz <Coding-II - 11> (lub <Sec.Access - 16>)
Wprowadź wartość 40168 aby odblokować podstawowe ustawienia
Naciśnij przycisk wykonaj <Do it>
Następnie przejdź do <Basic Settings - 04>
Wybierz grupę <060> i naciśnij przycisk <Go!>
Aktywuj podstawowe ustawienia naciskając na górze przycisk <ON/OFF/Next>
Po wciśnięciu w/w przycisku pierwsze pole powinno wskazywać "OK"
Naciśnij przycisk <Done, Go Back>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Żeby się upewnić, że podstawowe ustawienia powiodły się wejdź do <Measuring Blocks - 08>
wybierz Group 007 i naciśnij przycisk <Go!>
Sprawdź pole pierwsze, wartość powinna wskazywać między -1.5* i +1.5*
Naciśnij przcisk <Done, Go Back> a następnie <Close Controller, Go Back - 06>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Kolejna rzecz to Adaptacja Steering Limit Stop
Silnik dalej pozostaje uruchomiony
Wyśrodkuj kierownicę i przytrzymaj ją przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w lewą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w prawą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Wyśrodkuj kierownicę
Wyłącz silnik i zapłon
Następnie włącz zapłon
Odczekaj 5-10 sekund
Kontrolka kierownicy powinna się wyłączyć - jeśli nie to zrób krótką jazdę testową (u mnie nic to nie pomogło)
Ostatnia rzecz to: Sprawdzenie Steering Torque Sensor (G269)
Zanim rozpoczniesz zabawę z kierownicą:
Zapłon włączony
Silnik uruchomiony
Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> i przejdź do <Meas. Blocks - 08>
Wybierz "Group 001" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie pokazuje: Steering Torque Sensor (G269)
Następnie:
Skręć kierownicę dwukrotnie: najpierw do końca w lewo (przytrzymaj 1-2 sekundy) i od razu w prawo (1-2 sekundy) - wartość Torque podczas kręcenia powinna się zmieniać.
Następnie wyśrodkuj kierownicę (w moim przypadku w tym momencie problem ustąpił, żółta kontrolka kierownica znikła i włączyło się wspomaganie kierownicy)
Dla weryfikacji przejdź do "Group 004" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie: Power Supply (Terminal 15), specyfikacja powinna wyświetlać "Term. 15 ON"
Następnie wybieramy przycisk <Done, Go Back> oraz <Close Controller, Go Back - 06>
To tyle z mojego tłumaczenia opisu, u mnie wykonanie wszystkich powyższych czynności przyniosły oczekiwany efekt
Naturalnie aby cieszyć się przyciskami na kierownicy w dalszej kolejności musimy wykonać kodowanie, o którym pisał wcześniej
dareckiigo2
dareckiigo2 pisze:Control Module Coding
The following is the label file for <16 – Steering Wheel> which needs to be reprogrammed..
* 0?xxxxx: Vehicle Type
o 0 = Normal
o 1 = Special Purpose (e.g., Taxi)
* 0x?xxxx: Transmission
o 0 = Manual Transmission
o 1 = Automatic Transmission
* 0xx?xxx: Steering Wheel
o 0 = Steering Wheel without Multifunction
o 1 = 3-Spoke Steering Wheel without Multifunction
o 2 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction without Cruise Control
o 3 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction with Cruise Control
* 0xxx?xx: Additional Equipment
o +1 = Tiptronic (Shift Paddles)
* 0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
o 0 = w/o Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 1 = with Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
o 4 = with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
* 0xxxxx?: Rear Wiper
o 1 = Rear Wiper not installed
o 2 = Rear Wiper installed
Ostatnia rzecz to zakodowanie w nowym module kierownicy wszystkich funkcji, które dotychczas miał pojazd - w moim przypadku były to: TEMPOMAT, DOŚWIETLANIE ZAKRĘTÓW światłami przeciwmgielnymi (ale te opisy znajdziecie w podręczniku
mettenosa p.t. "przydatne informacje kodowania")
Mam nadzieję, że opis się kiedykolwiek komuś przyda