stefdeath pisze:stefan-16 pisze:W następny weekend wymienię całość na G12
Wg. książki "sam naprawiam vw golf v" w GTI powinno być 50% wody i 50% G12 - ok. 4,2l jednego i 4,2l drugiego. To daje odporność na zamarzanie do -35 stopni. Jak wlejesz 60% G12 to masz do -40 stopni i to jest maks jaki powinna mieć mieszanka. Powyżej 60% G12 spadają właściwości chłodzące mieszaniny. Sam G12 to nie chłodziwo tylko środek przeciw korozji i zamarzaniu.
Na zimnym silniku powinieneś mieć płynu dokładnie na środku między min i max tak żeby na nagrzanym silniku było mniej więcej na kresce max.
Z tą kontrolką to pewnie czujnik się zepsuł albo coś nie łączy na stykach. Normalnie kontrolka zapala się jak zbiornik jest praktycznie pusty.
na butelce z G12 jest opisane w jakich proporcjach wymieszać z wodą destylowaną
poziom płynu mierzymy na zimnym silniku, powinien być pomiędzy min a max, ale przy poziomie bliskim minimum może nas w zimie zaskoczyć informacja o konieczności dolania płynu
nie należy przejmować się tym, że na rozgrzanym silniku poziom płynu będzie powyżej maksimum
z tą kontrolką to bzdury, u mnie zapala się jak poziom płynu jest nieznacznie poniżej minimum
a dla ścisłości nie zapala się kontrolka tylko mam informację na MFA+ i brzęczyk