We wtorek będę wymieniał termostat w swoim GTIku i chciałbym spytać czy w aucie z DSG wymienia się go tak samo jak ze skrzynią manualną ? Pytam bo DSG też jest chłodzone tym samym płynem który muszę spuścić z układu chłodzenia.
Jak jezdżę w mieście to wszystko ok i sie dogrzewa tak jak powinno do 90 stopni ale jak wyjadę na trasę to temp spada do ok 50-60 stopni i tak cały czas. Jak stanę to znów się dogrzewa i jak ruszę to znów spada i tak w kółko. Wcześniej tego nie było a na vagu żadnych błędów nie ma więc sądze to właśnie termostat. Już nawet zamówiłem i wymienię sobie przy okazji czujnik temp. cieczy.
Mówicie tu o niedogrzewaniu na podstawie wskaźnika na zegarach czy o temp zmierzonej vagiem?
Bo ja mam AXX'a i u mnie na wskaźniku bardzo szybko temp. wskakuje na 90 (nawet przy takiej pogodzie jak teraz to ok 3km jazdy) i stoi tam nieruchomo czy to trasa czy miasto. Ale podobno ten wskaźnik ma dużą tolerancję
leon TS:190KM--> V GTI: 264KM--> jetta: 170KM--> saab9-3: 220KM
Mi raz się szybko dogrzeje a nieraz nawet po przejechaniu 30km n wskaźniku mam 70 stopni.Jestem 5 dni po wymianie juz drugiego termostatu. Macie może schemat ukł.chłodzenia do 2.0 tfsi AXX 2005 rok??? Nigdzie nie mogę znaleźć.
Dowiedziałem się dziś że golf v gti axx ma dwa termostaty. Jeden główny ten pod alternatorem i drugi dodatkowy gdzieś na wierzchu w postaci takiej bańki o czym nie wiedziałem. Wie ktoś może w jakim celu ten dodatkowy termostat jest zamontowany? Nie znam dokładnej nazwy tej części .
Może ten drugi ma związek z obiegiem chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika. Jest dodatkowa pompa, która przez 15 min po zgaszeniu silnika wymusza recyrkulację płynu to może i drugi termostat jest?
leon TS:190KM--> V GTI: 264KM--> jetta: 170KM--> saab9-3: 220KM
No więc termostat wymieniony łącznie z czujnikiem temp cieczy i powiem wam że jest mega różnica. Auto po całej nocy przy 0 stopniach nagrzało się w około 5 min do max temp czyli 90 stopni. Wczoraj zrobiłem też trasę 50 km i wskaźnik nawet nie drgnął.
Wszytko łącznie na ori częściach w granicach 250 zł (termostat, czujnik, płyn z czego sam termostat kosztuje 175 zł). Jeżeli chcesz na zamiennikach to ceny termostatów zaczynają od 105 zł
Pzdr
Nasze forum powstało w 2006 roku, z końcem roku 2015 mieliśmy ponad 6000 użytkowników. Jesteśmy pierwszym forum w Polsce o tematyce Golfa V'tki. Zrzeszamy głównie fanów modelu VW Golf V a także Jetty, Golfa Plus i innych aut z grupy VAG. Można tu znaleźć wiele użytecznych porad eksploatacyjnych, rozwiązań technicznych na bolączki występujące w V-ce jak i szereg opisów modyfikacji.