Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By rondell -  23 sty 2012, 8:57
 zachodniopomorskie
#60385
1 6 D pisze:rondell, jeśli nie miałeś grzebane to najstarszy u Ciebie ETKA pokazuje 1K0953549AK
Dzięki za sprawdzenie! Przypuszczam, że nikt nic nie grzebał, choć nic nigdy nie wiadomo? ;)
Mam u siebie 1/2 FIS, więc przypuszczam, że nie powinno być większego kłopotu z dołożeniem?
By krisv -  23 sty 2012, 13:27
 mazowieckie
#60413
Raczej nie będzie zresztą jak wypniesz z tylu kostkę to jak dobrze pamiętam 13 pin powinien być zajęty jeśli będzie pusto to będziesz musiał ciągnąc kabel :)
By rondell -  23 sty 2012, 13:44
 zachodniopomorskie
#60415
krisv pisze:Raczej nie będzie zresztą jak wypniesz z tylu kostkę to jak dobrze pamiętam 13 pin powinien być zajęty jeśli będzie pusto to będziesz musiał ciągnąc kabel :)
I jeśli tak będzie, to jest to bardzo dobra instrukcja :)
By gregk -  23 sty 2012, 22:27
 pomorskie
#60459
Mam u siebie 1/2 FIS, więc przypuszczam, że nie powinno być większego kłopotu z dołożeniem?
To na pewno da się tempomat uaktywnić na tym sterowniku. Ja mam 2004 i musiałem kabelek ciągnąc.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  24 lut 2012, 18:11
 spoza Polski
#63608
Tempomat zalozylem i kabelek podciagnalem (uff). Ale mam problem z kodowaniem. Wpisuje ten kod w ECU Codding II 11463 i wywala mi taki blad:

Obrazek

Co to ma byc? Ma ktos pojecie? Pacjent to zwykly TDI.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  25 lut 2012, 16:56
 spoza Polski
#63701
Dzięki ale już sobie poradziłem. Nie wiem czy działa ale kodowanie zostało zaakceptowane przez ECU i lampka się zapala na zegarach ale nie ruszałem jeszcze sie spod domu więc potem sprawdzę.
Ktoś poradził mi prze-instalować VCDSa, co zrobiłem i dalej nic. Próbowałem z tym kodowaniem kilkanaście razy i dupa. W końcu wpadłem na pomysł żeby wstukać kod do de-aktywacji a potem aktywacje jeszcze raz. Nie wiem na czym to polega ale zadziałało. Także problem mam z bańki.
Awatar użytkownika
By Tyson -  25 lut 2012, 20:09
 mazowieckie
#63730
też bym z chęcią zamontował, ale mam furę z 2008r i podobno jest problem z rocznikami od 2007 w górę...
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  25 lut 2012, 23:08
 spoza Polski
#63751
speedbass pisze:fajna sprawa ten tempomat
kurcze zamontowałbym sobie ten tempomat, ale jestem zielony w temacie :(
może na wakacje się zdopinguje jak ktoś pomoże :wink:
Ty się chłopie nie przejmuj. Ja też zielony i dałem radę. Sprawa jest prostsza niż się wydaje. Wszystko znajdziesz na allegro a potem info na forum
By klepa -  26 lut 2012, 9:42
 warmińsko-mazurskie
#63766
Kodowanie Tempomatu
Podłączamy VCDS-a, wybieramy 01- silnik, następnie wchodzimy w kodowanie II - 11 i tam wpisujemy 11463 następnie zapisz.
11463 = dla aktywacji
16167 = dezaktywacji tempomatu
Oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika modułu kierownicy, adres 16-koło kierownicy (jeżeli twoje wcześniejsze kodowanie to 000002 - i nie posiadasz komputera pokładowego, ale masz tylną wycieraczkę to musisz zmienić kodowanie na 000022).

Oto kodowanie modułu kierownicy (16):
?xxxxxx: Sterowanie głosowe (symbole)
0 = Brak sterowania głosowego (standardowe symbole)
1 = Sterowanie głosowe (zmodyfikowane symbole)
Najlepiej wybrać "0",

x?xxxxx: Region świata (światła postojowe)
0 = Cały świat, prócz Ameryki Północnej (samochód posiada światła postojowe)
1 = Ameryka Północna (samochód nie posiada świateł postojowych)

Dla Polski będzie to opcja "0",

xx?xxxx: Rodzaj pojazdu
0 = Standardowy samochód
1 = Samochód specjalny (np. Taxi)
Wybieramy "0" (chyba, że nasz samochód wcześniej jeździł jako taksówka, albo pojazd policyjny, itp.)

xxx?xxx: Rodzaj skrzyni biegów
0 = Ręczna skrzynia biegów (manualna)
1 = Automatyczna skrzynia biegów (wszystkie kraje, prócz Ameryki Północnej)
2 = Automatyczna skrzynia biegów (dotyczy tylko Ameryki Północnej)

xxxx?xx: Koło kierownicy / Tiptronic
0 = standardowe koło kierownicy (bez przycisków multifunkcyjnych)
1 = multifunkcyjne koło kierownicy (nie posiadające łopatek skrzyni biegów typu Tiptronic)
2 = multifunkcyjne koło kierownicy (posiadające łopatki skrzyni biegów typu Tiptronic)

xxxxx?x: Układ utrzymywania zadanej prędkości oraz opcjonalnie dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat CCS / tempomat aktywny ACC)
0 = bez systemu utrzymywania zadanej prędkości (tempomatu)
1 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości (tempomat CCS, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki)
2 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości oraz dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat ACC, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki)

xxxxxx?: Tylna wycieraczka / komputer pokładowy
1 = bez tylnej wycieraczki / bez komputera pokładowego
2 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę / bez komputera pokładowego
3 = bez tylnej wycieraczki / samochód wyposażony w komputer pokładowy
4 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę / samochód wyposażony w komputer pokładowy

Sprawdzanie tempomatu
Sprawdź bloki pomiarowe w sterowniku silnika na kanale 006 i będziesz tam widział czy wartości się zmieniają gdy wciśniesz sprzęgło, hamulec i gdy będziesz włączał tempomat

Łączymy się ze sterownikiem 01-silnika
Sprawdzamy kody błędów-02
Wchodzimy w bloki pomiarowe-08 i wybieramy blok nr 006 gdzie, w kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo "OFF" kod-00000000
Klawisz przesuwany na max w lewo "ON" kod-10000001
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo-10000011
Wciśnięty przycisk Set+-10001001
Wciśnięty przycisk Set- -10000101
Naciskamy pedał hamulca-00101011
Naciskamy pedał sprzęgła-00101100

Kalibracja czujnika kąta skrętu G85
Kalibracja wygląda tak:
- wyprostuj koła
- uruchom samochód
- skręć kierownicą 1 obrót w prawo, wyprostuj i skręć 1 obrót w lewo i wyprostuj
- przejedź się kawałek po prostej nie jadąc szybciej niż 20 km/h.
- zatrzymaj samochód z kołami na wprost
- nie ruszając kierownica przeprowadź adaptacje VCDS:

[03 – ABS/Hamulce] lub [44 – Wsp. kierownicy]
[Kodowanie II - 11] lub [Dostęp upow. - 16]
kod 40168 [Wykonaj]

[Nastawy podst. - 04]
Grupa 060
[Idź!]
jeśli wszystko zrobiłeś dobrze powinno wyskoczyć OK w drugim polu
[Gotowe, powrót]

żeby się upewnić że wszystko OK:
[Bloki pomiarowe - 08]
Grupa 004
[Idź!]
w polu 1 wartość powinna być miedzy -1.5, a +1.5 °.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]

w tym momencie powinien zgasnąć błąd ESP (jeśli masz) ale wspomagania nadal brak. (może się różnic w zależności od rocznika)

po tym trzeba jeszcze zaprogramować położenie krańcowe kierownicy
- wyprostuj koła/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skręć na max w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skręć na max w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wyprostuj koła/kierownice
- wyłącz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jeśli lampka wspomagania nie zgaśnie to przejedz się kawałek jeżdżąc w kółko (kierownica na max w lewo a później w prawo) - powinno pomoc

Ważne jest żeby się nie poddawać. czasem sprawa jest załatwiona po 5min, a czasem po 2 godzinach, w zależności od rocznika różnie to samochody przyjmują.
Awatar użytkownika
By Tyson -  26 lut 2012, 15:44
 mazowieckie
#63823
a jak sprawdzić czy mój moduł pod kierownicą obsługuję tempomat?
te ceny co podaliście to są za nowe części czy używki?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 80