#63766
Kodowanie Tempomatu
Podłączamy VCDS-a, wybieramy 01- silnik, następnie wchodzimy w kodowanie II - 11 i tam wpisujemy 11463 następnie zapisz.
11463 = dla aktywacji
16167 = dezaktywacji tempomatu
Oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika modułu kierownicy, adres 16-koło kierownicy (jeżeli twoje wcześniejsze kodowanie to 000002 - i nie posiadasz komputera pokładowego, ale masz tylną wycieraczkę to musisz zmienić kodowanie na 000022).
Oto kodowanie modułu kierownicy (16):
?xxxxxx: Sterowanie głosowe (symbole)
0 = Brak sterowania głosowego (standardowe symbole)
1 = Sterowanie głosowe (zmodyfikowane symbole)
Najlepiej wybrać "0",
x?xxxxx: Region świata (światła postojowe)
0 = Cały świat, prócz Ameryki Północnej (samochód posiada światła postojowe)
1 = Ameryka Północna (samochód nie posiada świateł postojowych)
Dla Polski będzie to opcja "0",
xx?xxxx: Rodzaj pojazdu
0 = Standardowy samochód
1 = Samochód specjalny (np. Taxi)
Wybieramy "0" (chyba, że nasz samochód wcześniej jeździł jako taksówka, albo pojazd policyjny, itp.)
xxx?xxx: Rodzaj skrzyni biegów
0 = Ręczna skrzynia biegów (manualna)
1 = Automatyczna skrzynia biegów (wszystkie kraje, prócz Ameryki Północnej)
2 = Automatyczna skrzynia biegów (dotyczy tylko Ameryki Północnej)
xxxx?xx: Koło kierownicy / Tiptronic
0 = standardowe koło kierownicy (bez przycisków multifunkcyjnych)
1 = multifunkcyjne koło kierownicy (nie posiadające łopatek skrzyni biegów typu Tiptronic)
2 = multifunkcyjne koło kierownicy (posiadające łopatki skrzyni biegów typu Tiptronic)
xxxxx?x: Układ utrzymywania zadanej prędkości oraz opcjonalnie dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat CCS / tempomat aktywny ACC)
0 = bez systemu utrzymywania zadanej prędkości (tempomatu)
1 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości (tempomat CCS, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki)
2 = z systemem utrzymywania zadanej prędkości oraz dystansu od pojazdu poprzedzającego (tempomat ACC, sterowany przy pomocy 6-cio pozycyjnej manetki)
xxxxxx?: Tylna wycieraczka / komputer pokładowy
1 = bez tylnej wycieraczki / bez komputera pokładowego
2 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę / bez komputera pokładowego
3 = bez tylnej wycieraczki / samochód wyposażony w komputer pokładowy
4 = samochód wyposażony w tylną wycieraczkę / samochód wyposażony w komputer pokładowy
Sprawdzanie tempomatu
Sprawdź bloki pomiarowe w sterowniku silnika na kanale 006 i będziesz tam widział czy wartości się zmieniają gdy wciśniesz sprzęgło, hamulec i gdy będziesz włączał tempomat
Łączymy się ze sterownikiem 01-silnika
Sprawdzamy kody błędów-02
Wchodzimy w bloki pomiarowe-08 i wybieramy blok nr 006 gdzie, w kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo "OFF" kod-00000000
Klawisz przesuwany na max w lewo "ON" kod-10000001
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo-10000011
Wciśnięty przycisk Set+-10001001
Wciśnięty przycisk Set- -10000101
Naciskamy pedał hamulca-00101011
Naciskamy pedał sprzęgła-00101100
Kalibracja czujnika kąta skrętu G85
Kalibracja wygląda tak:
- wyprostuj koła
- uruchom samochód
- skręć kierownicą 1 obrót w prawo, wyprostuj i skręć 1 obrót w lewo i wyprostuj
- przejedź się kawałek po prostej nie jadąc szybciej niż 20 km/h.
- zatrzymaj samochód z kołami na wprost
- nie ruszając kierownica przeprowadź adaptacje VCDS:
[03 – ABS/Hamulce] lub [44 – Wsp. kierownicy]
[Kodowanie II - 11] lub [Dostęp upow. - 16]
kod 40168 [Wykonaj]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa 060
[Idź!]
jeśli wszystko zrobiłeś dobrze powinno wyskoczyć OK w drugim polu
[Gotowe, powrót]
żeby się upewnić że wszystko OK:
[Bloki pomiarowe - 08]
Grupa 004
[Idź!]
w polu 1 wartość powinna być miedzy -1.5, a +1.5 °.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
w tym momencie powinien zgasnąć błąd ESP (jeśli masz) ale wspomagania nadal brak. (może się różnic w zależności od rocznika)
po tym trzeba jeszcze zaprogramować położenie krańcowe kierownicy
- wyprostuj koła/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skręć na max w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skręć na max w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wyprostuj koła/kierownice
- wyłącz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jeśli lampka wspomagania nie zgaśnie to przejedz się kawałek jeżdżąc w kółko (kierownica na max w lewo a później w prawo) - powinno pomoc
Ważne jest żeby się nie poddawać. czasem sprawa jest załatwiona po 5min, a czasem po 2 godzinach, w zależności od rocznika różnie to samochody przyjmują.