Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
przez max.872 -  
 -------
#82805
Witam, od paru dni wyskakuje mi kontrolka świec żarowych, najczęściej dzieje się to przy dohamowywaniu na biegu.
Kontrolka świec żarowych miga, a przy ponownym załączeniu silnika już znika, ale po krótkiej jeździ znowu wyskakuje. Nie mam pojęcia z czym ona jest związana, ponieważ silnik pracuje normalnie, nie traci mocy i wszystko jest ok. Przy pracy silnika na postoju kontrolka nie wyświetla się i nie ma znaczenia na jakich obrotach jest silnik. Wyczytałem że przyczyną może być zepsuty czujnik hamulca, jednak światła stopu działają a kontrolka nie wyskakuje w chwili hamowania. Świece żarowe zmierzyłem i są sprawne. Nie słyszę nigdzie wycieków powietrza i nie wiem za co się zabrać. Czy może ktoś ma pełny wypis oznaczeń komunikatów jakie pokazują się na komputerze oraz kontrolek?
przez max.872 -  
 -------
#82819
No tak, tylko po podpięciu do kompa, nic nie pisze o światłach stop a sam błąd wyskakuje w momencie, w którym nie używam pedału hamulca. Niestety dokładnie nie wiem co w kompie wyskoczyło, wiem jedynie że o hamulcu nie było nic napisane, bo mechanik to sprawdzał i nie powiedział, rzucił jedynie hasłem o jakimś czujniku przepływu powietrza, żebym sprawdził szczelność układu, natomiast nie wiem jak to zrobić. Żadnych pęknięć nie widać a na wysokich obrotach silnika nie słychać aby gdzieś szło lewe powietrze.
przez miro -  
 małopolskie
#82856
kontrolka swiec zarowych w silnikach tdi (jej "miganie" )
oznacza bledy w sterowaniu silnikiem, jak kolega wyzej napisal czesto jest to czujnik pedalu hamulca/brak swiatel stop, ale nie zawsze, przyczyn moze byc mnostwo
bez podiecia do komputera i zczytania bledow, ktore sie wtedy zapisuja mozna tylko gdybac...
miales podpietego vcdsa, trzeba zapisywac bledy, napisalbys tutaj, moglibysmy cos wiecej doradzic, tak to ...
Awatar użytkownika
przez Mettenoos -  
 pomorskie
#82883
max.872 pisze:No tak, tylko po podpięciu do kompa, nic nie pisze o światłach stop


a co pisze?


a sam błąd wyskakuje w momencie, w którym nie używam pedału hamulca.


nie musisz akurat w danym momencie używać hamulca żeby błąd czujnika się pojazwił

rzucił jedynie hasłem o jakimś czujniku przepływu powietrza, żebym sprawdził szczelność układu, natomiast nie wiem jak to zrobić. Żadnych pęknięć nie widać a na wysokich obrotach silnika nie słychać aby gdzieś szło lewe powietrze.


czyli mechanik sam nie wie, jak mówił o nieszczelności to pewnie chodziło o nieosiągniętą dolną granicę ciśnienia doładowania
przez max.872 -  
 -------
#82896
Na razie nie chce jechać na komputer, bo jedynie mi kasa poleci a znowu informacje będą ogólne. Chciałbym sprawdzić ten czujnik stop, tylko że po rozebraniu obudowy przy pedale hamulca okazuje się że nie ma tam żadnych przewodów które miałyby doprowadzić mnie do samego czujnika. Szukałem dokładnej lokalizacji w internecie, jednak jedynie znalazłem do golf 4 i nie pokrywa sie z golfem 5 dodam że to jest rocznik 2007. Gdzie mam szukać tego czujnika?
przez kuba94 -  
 pomorskie
#82898
Czujnik stopu jest w uchwycie pedała hamulca , o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić osłonę nad pedałami czujnik wyjmuje się przez i przekręcenie i wysunięcie z zaczepów. Czujnik można delikatnie rozłożyć i wyczyścić środek gdzieś jest do tego manual na forum. Czasem to czyszczenie pomaga i nie trzeba kupować nowego .
przez miro -  
 małopolskie
#82939
nie rozkrecaj zadnego czujnika, bo na 99% to nie jego wina
o ile w a3 8l, leonie 1, golfie4 standardem bylo padanie tego, to w golfie 5,a3 8p, leonie 2 itd to sie praktycznie nie zdaza
z reszta mechanik ci mowil jaki masz blad,
nie chcesz wydawac kasy, to zainwestuj raz, wydaj cale 150zl i bedziesz mial wlasny

niestety ale na forum szklanej kuli nikt nie ma, a jak ci sie chce tak macac po aucie na slepo to coz...
przez mwsoft -  
 mazowieckie
#82964
miro pisze:nie rozkrecaj zadnego czujnika, bo na 99% to nie jego wina
o ile w a3 8l, leonie 1, golfie4 standardem bylo padanie tego, to w golfie 5,a3 8p, leonie 2 itd to sie praktycznie nie zdaza
z reszta mechanik ci mowil jaki masz blad,
nie chcesz wydawac kasy, to zainwestuj raz, wydaj cale 150zl i bedziesz mial wlasny

niestety ale na forum szklanej kuli nikt nie ma, a jak ci sie chce tak macac po aucie na slepo to coz...


Ja tam wymieniałem czujnik stopu :) Dokładnie podczas jazdy się pojawił "Engine check".
Od któregoś rocznika chyba go już nie ma nad pedałem, tylko jest w pompie hamulcowej... a może to już w MK6?
Ale u max.872 to zapewne nie to, skoro mechanik coś mówił o nieszczelnościach.
Choć błędy doładowania/niedoładowania chyba nie generują błędu na zegarach. Co innego przepływka albo EGR.

Wróżenie z fusów - kup VCDS, a nie za każdym razem po 50zł za "podłączenie do komputera". Ale mnie to hasełko drażni ;) :lol:
Lub chociaż spisz 5 cyfrowy numer błędu, jak już go mechanik odczyta.
przez max.872 -  
 -------
#83006
Po podpięciu do kompa wyświetla błąd czujnika stop, przynajmniej w teorii. Jeżeli chodzi o sam czujnik, to niestety mam niesamowitego pecha, bo ten dziad jest faktycznie przy pompie hamulcowej po lewej spodniej części, a dostęp jest tak kiepski że szlak mnie trafi zanim go wybuduje. Na dodatek nie wiem czy czasem płyn hamulcowy nie wycieknie przy tej operacji. Zawodzą mnie niemieccy konstruktorzy. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to prześle fotkę tego czujnika, jednak wydaje mi się, że każdy znajdzie.