Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
By krzychu7 -  29 gru 2012, 9:12
 wielkopolskie
#89641
Pomyślałem, że można by spróbować podłączyć równolegle przez diody +12V po zapłonie z zewnętrznego sterownika CAN z przewodem zasilania lampki oświetlającej wnętrze (tak jak jest w środkowej pozycji przełącznika oświetlenia wnętrza).
Wtedy po otworzeniu samochodu włączało by się radio z plusa lampki (na jakiś czas, aż moduł elektryki nie wyłączy oświetlenia). Po włączeniu zapłonu grało by nadal (plus po stacyjce z CAN).
Po wyłączeniu zapłonu kluczykiem radio grało by nadal do momentu zamknięcia samochodu centralnym zamkiem (lub, w przypadku niezamykania samochodu, przez jakiś czas - do momentu zgaszenia przez moduł elektryki oświetlenia wnętrza).
W przypadku dłuższego słuchania na postoju, jeśli moduł elektryki wyłączy podświetlenie wnętrza, wystarczyło by ponowne otwarcie na chwilę drzwi i można znowu słuchać radia.
Jeśli ta "automatyka" będzie mi przeszkadzać, zawsze mogę radio wyłączyć przyciskiem na panelu i wtedy nie będzie reagować na sterowanie +12V).
Skąd najłatwiej pobrać +12V dla środkowego położenia przełącznika oświetlenia wnętrza?
By mwsoft -  29 gru 2012, 12:21
 dolnośląskie
#89661
Uważaj z podłączaniem czegokolwiek innego niż obciążenie czysto rezystancyjne pod zasilanie oświetlania wnętrza.
Może to powodować, że sterownik nie będzie w ogóle wyłączał tego obwodu po zamknięciu auta i mamy pobór 0,3A z aku, co nam zabije je w 2 dni. Z kolei jeśli to obciążenie będzie za duże, to przestanie działać automatyka "przywracania" oświetlenia gdy się samo wyłączy na postoju (normalnie nie trzeba otwierać drzwi, wystarczy "pstryknąć" ostatnio włączonym światłem).

Jak już to najbezpieczniej podpiąć malutki przekaźnik i dopiero z niego dać sterowanie do radia.

Nie musisz nic łączyć diodami, zasilanie oświetlenia wnętrza jest dostępne zawsze po otwarciu auta, nawet jak oświetlenie zgaśnie. Sygnał ten masz dostępny w bordnetzu na złączu K, pin 10. Bornetz jest nad lewą nogą kierowcy, jak zdejmiesz osłonę, to trudno go nie zauważyć ;) Złącza i numery są opisane na obudowie.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  30 gru 2012, 10:36
 śląskie
#89734
Może pod "S" ?
Obrazek

Wg rysunku schemat działania kostki jest jak w IV
30 – czerwony/zasilanie stacyjki, „+” stały;
50 – czerwono-czarny/rozrusznik;
50b – cienki niebieski/zasilanie do przewodu D+, po maju 98 nieużywany;
15 – czarny/zapłon i urządzenia nie gasnące przy rozruchu, np. deska rozdzielcza;
X – czarno-czerwony/zasilanie reflektorów i przekaźnika dużych odbiorników – gaśnie przy rozruchu;
P – cienki szary/światła postojowe, nie mylić z pozycyjnymi. „+” tylko po wyjęciu kluczyka.
S (lub SU) – brązowo-czerwony cienki/radio, „piszczek” zapomnianych świateł i niektóre funkcje modułu komfortu. „+” tylko z kluczykiem.
By mwsoft -  30 gru 2012, 11:15
 dolnośląskie
#89738
dexter23pl pisze:Może pod "S" ?
S (lub SU) – brązowo-czerwony cienki
No o tym pisałem kilka postów wcześniej. Tylko jest trochę zabawy żeby się tam dostać - te przewody mają z 2-3cm może?
Raczej bym nie podłączał dużych obciążeń przez styki stacyjki, musiałby zmierzyć ile mu to radio ssie na 12V "po zapłonie".
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  30 gru 2012, 11:32
 śląskie
#89741
Sterowanie radia po zapłonie pobiera znikome ilosci prądu. pzeważnie to tylko sygnał
no chyba że podłączy też główny żółty przewód zasilający to kostka nie wytrzyma hehe
By mwsoft -  30 gru 2012, 11:35
 dolnośląskie
#89742
dexter23pl pisze:Sterowanie radia po zapłonie pobiera znikome ilosci prądu. pzeważnie to tylko sygnał
no chyba że podłączy też główny żółty przewód zasilający to kostka nie wytrzyma hehe
No tak przypuszczam, ale jak napisałeś "przeważnie" :twisted:
Bywają radia-cudaki :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  30 gru 2012, 20:32
 śląskie
#89781
Nawet mi się temat przyda bo zamierzam zmienic radio na jakies nie oryginalne z divx bo nawi mi nie jest potrzebna a rns510 cena kosmiczna.
A kupic radio tanie nie oryginalne pod can to cięzki temat.
By krzychu7 -  30 gru 2012, 21:28
 wielkopolskie
#89789
Sprawdziłem multimetrem - radio z +12V po stacyjce pobiera ok. 10 [mA], więc spokojnie można będzie się podłączyć.
Jest może opis, jak się dostać do tych przewodów przy stacyjce?
By mwsoft -  30 gru 2012, 22:24
 dolnośląskie
#89797
krzychu7 pisze:Sprawdziłem multimetrem - radio z +12V po stacyjce pobiera ok. 10 [mA], więc spokojnie można będzie się podłączyć.
Jest może opis, jak się dostać do tych przewodów przy stacyjce?
Poszukaj w necie/na forum opisu zmiany modułu pod kierownicą - jak uda Ci się go wymontować, to już będziesz miał na wierzchu kilkucentymetrową wiązkę między modułem a stacyjką. Może sobie przy okazji wtedy tempomacik strzelisz, jeśli nie masz ;)
By krzychu7 -  06 sty 2013, 21:45
 wielkopolskie
#90167
Podłączyłem się do modułu kierownicy - niebieski przewód (zaznaczony na zdjęciu).
Radio działa tak jak chciałem - włącza się po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyjęciu kluczyka.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi!

Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 sty 2013, 19:46
 śląskie
#91285
Koledzy bo natchneła mnie myśl twórcza.
Bo podobno zapalniczka w niktórych modelach ma zsialnie po kluczyku.
Ale zasilanie jej jest tylko wtedy gdy kluczyk jest przekręcony czy włożony do stacyjki jak jest to w przypdaku działania radia?
Awatar użytkownika
By Jaro -  25 sty 2013, 20:05
 śląskie
#91288
Mi zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka.
Radio mogę włączyć bez kluczyka, albo po przekręceniu samo się uruchamia :wink:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  25 sty 2013, 20:16
 kujawsko-pomorskie
#91289
Jaro pisze:Mi zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka.
Radio mogę włączyć bez kluczyka, albo po przekręceniu samo się uruchamia :wink:
U mnie radio działa tak jak u Ciebie a zapalniczka ma zasilanie na stałe.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 sty 2013, 21:51
 śląskie
#91299
Jaro pisze:Mi zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka.
Radio mogę włączyć bez kluczyka, albo po przekręceniu samo się uruchamia :wink:
no dobra , a zapalniczka działa puki jest przekręcony kluczyk czy puki jest włozony?
tzn , gasisz auto i zapalniczka działa i radio gra, wyciągasz kluczyk i zapalniczka się wyłancza i radio gasnie...

czy gasisz auto, radio gra a zapalniczka już nie działa?

będe montował CB i fajnei by było jak by działało tak jak fabryczne radio ;)
przekręcam kluczyk i się włancza i wyjmuję kluczyk i się wyłancza ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20