#89641
Pomyślałem, że można by spróbować podłączyć równolegle przez diody +12V po zapłonie z zewnętrznego sterownika CAN z przewodem zasilania lampki oświetlającej wnętrze (tak jak jest w środkowej pozycji przełącznika oświetlenia wnętrza).
Wtedy po otworzeniu samochodu włączało by się radio z plusa lampki (na jakiś czas, aż moduł elektryki nie wyłączy oświetlenia). Po włączeniu zapłonu grało by nadal (plus po stacyjce z CAN).
Po wyłączeniu zapłonu kluczykiem radio grało by nadal do momentu zamknięcia samochodu centralnym zamkiem (lub, w przypadku niezamykania samochodu, przez jakiś czas - do momentu zgaszenia przez moduł elektryki oświetlenia wnętrza).
W przypadku dłuższego słuchania na postoju, jeśli moduł elektryki wyłączy podświetlenie wnętrza, wystarczyło by ponowne otwarcie na chwilę drzwi i można znowu słuchać radia.
Jeśli ta "automatyka" będzie mi przeszkadzać, zawsze mogę radio wyłączyć przyciskiem na panelu i wtedy nie będzie reagować na sterowanie +12V).
Skąd najłatwiej pobrać +12V dla środkowego położenia przełącznika oświetlenia wnętrza?
Wtedy po otworzeniu samochodu włączało by się radio z plusa lampki (na jakiś czas, aż moduł elektryki nie wyłączy oświetlenia). Po włączeniu zapłonu grało by nadal (plus po stacyjce z CAN).
Po wyłączeniu zapłonu kluczykiem radio grało by nadal do momentu zamknięcia samochodu centralnym zamkiem (lub, w przypadku niezamykania samochodu, przez jakiś czas - do momentu zgaszenia przez moduł elektryki oświetlenia wnętrza).
W przypadku dłuższego słuchania na postoju, jeśli moduł elektryki wyłączy podświetlenie wnętrza, wystarczyło by ponowne otwarcie na chwilę drzwi i można znowu słuchać radia.
Jeśli ta "automatyka" będzie mi przeszkadzać, zawsze mogę radio wyłączyć przyciskiem na panelu i wtedy nie będzie reagować na sterowanie +12V).
Skąd najłatwiej pobrać +12V dla środkowego położenia przełącznika oświetlenia wnętrza?