Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By major -  20 sty 2013, 13:46
 mazowieckie
#91015
jurgeen pisze:no właśnie, nie robi z jakiego auta pochodzi, bo ustawia się pod auto do którego zostaje włożone
Nie do końca, bo masz licznik softowo przygotowany. Licznik od Golfa wsadzisz fizycznie do Tourana Caddy ale ani Golf ani Touran nie ma odsuwanych tylnych drzwi bocznych i nie zakodujesz tego w żaden sposób. A odsuwane drzwi bardzo ładnie się prezętują ;)
Ale to tak odbiegając od tematu
Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  22 sty 2013, 13:35
 śląskie
#91104
mam pytanie w sprawie montazu kiery multi.
Wiem że trzeba przerobic kabelek do multi funkcji ze starego kabelka lub kupic nowy jelsi zmienia się z typu1 na 2 tasmy, czy zaznaczone gniadko w guzikach ma być podłaczone?
z dwóch stron jest takie same.

Obrazek
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  25 sty 2013, 8:58
 kujawsko-pomorskie
#91255
gregk pisze:Mnie już powoli trafia! Auto z 2004r
Chcę założyć kierownicę multifunkcyjną.
Zmieniłam kabek poduszki na 1k0971584c
Oryginalnie miałem ring I typy i moduł z końcówką A
Zmieniłem na ring II i sterownik 1K0953549BD - brak klaksonu
Kupiłem sterownik 1K0953549BG i dalej nie ma klaksonu. Błędów nie ma.
Na starym sterowniku 1K0953549A klakson działa.
Poradźcie jaki sterownik kupić.

Na tej stronie znalazłem kilka informacji które chyba możemy wykorzystać u siebi
http://forum.vw-passat.pl/threads/25926 ... ykla/page4" onclick="window.open(this.href);return false;
jednocześnie zastanawia mnie coś takiego dotyczące właśnie tego klaksonu.
To właśnie jest na rysunku schematu przerobienia kabelka do kierownicy i cytat z tej strony:
Mam 2 kable:
1 to oryginał 1k0971584
2 to 6L0971584B z którego wyciągnąłem 3 piny od multi.
Docelowo ma być kabelek 1k0971584c ,czyli oryginał do golfa V z multi.
Na razie doczytałem się że.

pin 1 (czarna kostka) do pin 7 (żółta kostka)
pin 2 (czarna kostka) do pinu 10 (żółta kostka)
pin 3 (czarna kostka) do pinu 9 (żółta kostka)

Osobiście mam pewne wątpliwości co do tego schematu bowiem tam gdzie jest napisane "poducha" to powinno być chyba "styki klaksonu"

Obrazek

Przy okazji mam konkretne pytanie. Wątek o który chcę zapytać przewijał się już w tym temacie ale do końca nie jest jasny.
Otóż mam MFA+ z 2003 roku, tempomat, komputer obsługiwany z manetki wycieraczek, radio RCD510 i na razie nie planuję zakładać modułu telefonu, samochód z 2006 r. z najwyższym bordnetzem, komfortem i gatewayem. Zakupiłem już moduł pod kierownicę AQ i planuję kupić kierownicę z guzikami i gwiazdką z lewej strony a kabelek albo będę przerabiał albo zakupię. Moje pytanie to : czy w tej konfiguracji muszę wymienić manetkę wycieraczek na zwykłą, czy ewentualne pozostawienie manetki z obsługą komputera będzie powodowało złą pracę przycisków multifunkcji.
Może koledzy już to przerabialiście i mi coś podpowiecie.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 19:56 przez BRUNO55, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  25 sty 2013, 19:54
 kujawsko-pomorskie
#91286
W zasadzie wszystko się zgadza z tym schematem co podawałem poza połączeniem pomiędzy PIN5 kostki czarnej a PIN8 kostki żółtej (pomarańczowy) którego nie ma w Twoim schemacie. Ciekaw jestem od czego to zależy ?
Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 sty 2013, 22:41
 śląskie
#91301
A da się przerobić wiązkę z taśmy 1 pod typ 2 z multifunkcją?
dodając piny do wtyczki?
czy po prostu wtyczki są po prostu inne?

a co do tego rysunku to mogą być pomiędzy modelami niewielkie różnice.
Należało by rozebrać sterownik w kierownicy i sprawdzić do czego ten pin idzie.
Np na spisie turan-a na forum opis wyjść borda napisane jest że pin G3 i G6 są niewykorzystane, czyli rożnie można myśleć,
A u mnie w wersji bez klimy jest tam przewód od włącznika ogrzewania tylnej szyby oraz jego dioda zapalająca się w chwili działania ogrzewania tylnej szyby.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 sty 2013, 19:51
 śląskie
#91435
Mam nowe pytanie.
Z rozmowy wynika że mając stary licznik z przed 2007r i wchodząć w menu radia licznik się blokuje i aby wyjść należy wyłączyć radio.
A jak mamy licznik z po 2007r to już tego problemu niema?
czy tak jest faktycznie?

zakłądając że mamy kierę z gwiazdką po lewej stronie oraz sterownik BG a radio RCD310

prosze o wyczerpującą odpowiedź, pilne...
By mwsoft -  27 sty 2013, 20:53
 dolnośląskie
#91445
dexter23pl pisze:Mam nowe pytanie.
Z rozmowy wynika że mając stary licznik z przed 2007r i wchodząć w menu radia licznik się blokuje i aby wyjść należy wyłączyć radio.
A jak mamy licznik z po 2007r to już tego problemu niema?
czy tak jest faktycznie?

zakłądając że mamy kierę z gwiazdką po lewej stronie oraz sterownik BG a radio RCD310

prosze o wyczerpującą odpowiedź, pilne...
Były liczniki przed 2007 które działają poprawnie z kierownicą z przyciskiem Menu.
Na pewno 872B do diesla, możliwe że jeszcze jakieś.
Po 2007 każdy powinien poprawnie działać z nowszą wersją multi.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 sty 2013, 21:24
 śląskie
#91446
Yhy Bardzo dzieks za szybkie info ;)

własnie się zastanawiam jaki licznik kupic fis do gofra.

czy taki przed 2007 ale z patyczkami , to bym poprzekładał w inną obudowę, podobno pasuje
czy taki po 2008 i dac do zaprogramowania immo, dodatkowe koszty

jestem w kropce ....

ps. ma ktos numer oryginalnej zaślepki pod kierownice 3 ramienną standardową multi?
lb jaka cena orientacyjna w aso?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 91