#95912
dobra weso, ten temat nie miejscem na reklamę
ja tu nie widzę żadnej reklamy, ale ok koniec OT, jak ktoś ma jakieś pytania zapraszammettenos pisze:dobra weso, ten temat nie miejscem na reklamę
widzę ze ekspertem już jesteś w dziedzinie mechaniki i olejubolsfanwk pisze:Witam,
Panowie czytam te wszystkie posty na temat wymiany oleju, tego że wam ubywa itp..
i normalnie ręce opadają.
Skoro ktoś pisze że jeździ na oleju np Castrol i mu od wymiany do wymiany dużo ubywa
a teraz przeszedł na olej Motul i mu przestało ubywać,
to jak na moje racjonalne podejście sprawa jest prosta,
Gęstszy olej mniej ubywa, i teoretycznie gorzej smaruje silnik !!!
wlejcie sobie moto doktorka i zobaczycie że wogóle wam przestanie ubywać hehe
Generalnie to każde auto nawet nowe z salonu spala określoną ilość
oleju, co związane jest też ze stanem technicznym auta, tym ile turbina połyka, czy poprostu cieknie z czegoś...
Teraz moje pytanie,
mam Golfa V 1.9 TDI 105 koni, 2004 rok, przebieg 200 000 km,
z tego co pisze na karteczce olej jaki był w tym aucie stosowany to Castrol 5W40,
i czy kupić dalej tego Castrola ? ale z tego co widzę to są dwa rodzaje
Mamy do wyboru Castrol Magnatec http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 51175.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz Castrol Edge http://allegro.pl/castrol-edge-fst-5w-4 ... 80814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy kupić sobie olej MOTUL,
ale to mi się całkowicie nie podoba, ponieważ piszą że Motul nadaje się zarówno do benzyny jak i do diesla,
także robią z niego uniwersalne Gów**, bo benzyna a diesel to różnica jest, to jakim cudem olej może być idealny do obu jednostek ? to nie czasy komuny w której jeden miał dużego fiata benzyne, a drugi miał ursusa c330 i wszyscy lali ten sam olej, i działało idealnie nie psuło sie
zapytam - a co to jest norma 504.00/507.00? Że niby tylko wg ciebie do dieslabolsfanwk pisze:
ale to mi się całkowicie nie podoba, ponieważ piszą że Motul nadaje się zarówno do benzyny jak i do diesla,
taki spec z ciebie a pytasz o tak podstawowe rzeczy ten olej nadaje się do twojego klekota /norma 505.01/ jak i to benzyniaka /norma 502.00/bolsfanwk pisze:dobra nie ważne nie chce mi się dyskutować,
w tym roczniku nie było nigdy DPFunseen pisze:Jak nie masz filtra DPF to lej.
bolsfanwk pisze:
mam Golfa V 1.9 TDI 105 koni, 2004 rok, przebieg 200 000 km,
Mario V pisze:Stachoo to pojechałeś z tym olejem
1 do pompowtrysków norma jest 505.01
fajnie skrzynia będzie super pracować bo on jest rzadszy od 75W-90Stachoo pisze: ostatnio mi mechanik cały olej w skrzyni wymienił na właśnie taki.
martinolatino2 pisze:Panowie!!!!......
nie wiem dlaczegowielki problem z wyborem oleju.
możesz jedzić i na tym i na tym, nie ma większego znaczeniaAutko ma 110 tys km i do tej pory jeździł na 5 w 30. przez ost rok spalił lub uciekł 0.5 l. oleju
1) Jak sądzicie czy nadal jeździć na 5w30 Czy przejść na 5w40?
tryb serwisowania to kwestia umowna ustalona przez producenta za porozumieniem z serwisami, podstawowa kwestia to ile robisz rocznie kilometrów,2) W grubej książce VW napisane jest , że .....samochód z serwisem longlife (LL)to specyfikacja oleju 506 01 i 507 00 natomiast samochód bez servisu LL to specyfikacja oleju 505 01 tzn że jak
nie ma żadnych przeciwwskazań abyś na nim jeździł ciąglekupiłem motula 8100 5w30 w zwszłym roku o specyfikacji 507 00 to mogę jeszcze jeden sezon pojeździć?
motul, total, LM, Mobil itp.. a nawet Castrol, ważne aby miał stosowna normę i był wraz z filtrami regularnie wymienianya co byście zaproponowali do mojego bez cząstek stałych i z pompowtryskiwaczami?
i by był oryginalnya co byście zaproponowali do mojego bez cząstek stałych i z pompowtryskiwaczami?
motul, total, LM, Mobil itp.. a nawet Castrol, ważne aby miał stosowna normę i był wraz z filtrami regularnie wymieniany