Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Sylwestro -  13 kwie 2013, 21:14
 -------
#96064
Total Quartz Ineo Long life 5W-30 z normą 504/507 zalałem do gofra zrobiłem na nim coś około 4 tys km i jestem zaskoczony bo ubywa mi go tak jak i olej poprzedniej marki 5W-40 z normą 505.01 czyli około 100 ml /1000 km a może nawet ciutę więcej.Nie jest to oczywiście dużo jak na silnik PD :D Ale jestem delikatnie rozczarowany bo w wiekszosći przypadkow po zalaniu silnika w/w olejem ubytek znika :D Zastanawiam się czy w moim przypadku mogła sie do tego przyczynić zmiana lepkości oleju z 40 na 30 :?: Ma to wogole jakis wpływ :?:
By bolsfanwk -  21 kwie 2013, 10:29
 -------
#96577
Witam,

Panowie czytam te wszystkie posty na temat wymiany oleju, tego że wam ubywa itp..
i normalnie ręce opadają.

Skoro ktoś pisze że jeździ na oleju np Castrol i mu od wymiany do wymiany dużo ubywa
a teraz przeszedł na olej Motul i mu przestało ubywać,
to jak na moje racjonalne podejście sprawa jest prosta,
Gęstszy olej mniej ubywa, i teoretycznie gorzej smaruje silnik !!!

wlejcie sobie moto doktorka i zobaczycie że wogóle wam przestanie ubywać hehe
Generalnie to każde auto nawet nowe z salonu spala określoną ilość
oleju, co związane jest też ze stanem technicznym auta, tym ile turbina połyka, czy poprostu cieknie z czegoś...

Teraz moje pytanie,
mam Golfa V 1.9 TDI 105 koni, 2004 rok, przebieg 200 000 km,
z tego co pisze na karteczce olej jaki był w tym aucie stosowany to Castrol 5W40,
i czy kupić dalej tego Castrola ? ale z tego co widzę to są dwa rodzaje
Mamy do wyboru Castrol Magnatec http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 51175.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz Castrol Edge http://allegro.pl/castrol-edge-fst-5w-4 ... 80814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy kupić sobie olej MOTUL,
ale to mi się całkowicie nie podoba, ponieważ piszą że Motul nadaje się zarówno do benzyny jak i do diesla,
także robią z niego uniwersalne Gów**, bo benzyna a diesel to różnica jest, to jakim cudem olej może być idealny do obu jednostek ? to nie czasy komuny w której jeden miał dużego fiata benzyne, a drugi miał ursusa c330 i wszyscy lali ten sam olej, i działało idealnie nie psuło sie :)
By Mario V -  21 kwie 2013, 11:25
 pomorskie
#96583
bolsfanwk pisze:Witam,

Panowie czytam te wszystkie posty na temat wymiany oleju, tego że wam ubywa itp..
i normalnie ręce opadają.

Skoro ktoś pisze że jeździ na oleju np Castrol i mu od wymiany do wymiany dużo ubywa
a teraz przeszedł na olej Motul i mu przestało ubywać,
to jak na moje racjonalne podejście sprawa jest prosta,
Gęstszy olej mniej ubywa, i teoretycznie gorzej smaruje silnik !!!

wlejcie sobie moto doktorka i zobaczycie że wogóle wam przestanie ubywać hehe
Generalnie to każde auto nawet nowe z salonu spala określoną ilość
oleju, co związane jest też ze stanem technicznym auta, tym ile turbina połyka, czy poprostu cieknie z czegoś...

Teraz moje pytanie,
mam Golfa V 1.9 TDI 105 koni, 2004 rok, przebieg 200 000 km,
z tego co pisze na karteczce olej jaki był w tym aucie stosowany to Castrol 5W40,
i czy kupić dalej tego Castrola ? ale z tego co widzę to są dwa rodzaje
Mamy do wyboru Castrol Magnatec http://allegro.pl/olej-castrol-magnatec ... 51175.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz Castrol Edge http://allegro.pl/castrol-edge-fst-5w-4 ... 80814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy kupić sobie olej MOTUL,
ale to mi się całkowicie nie podoba, ponieważ piszą że Motul nadaje się zarówno do benzyny jak i do diesla,
także robią z niego uniwersalne Gów**, bo benzyna a diesel to różnica jest, to jakim cudem olej może być idealny do obu jednostek ? to nie czasy komuny w której jeden miał dużego fiata benzyne, a drugi miał ursusa c330 i wszyscy lali ten sam olej, i działało idealnie nie psuło sie :)
widzę ze ekspertem już jesteś w dziedzinie mechaniki i oleju
wiec polecam z biedronki rzepakowy będzie dla ciebie najlepszy :lol:

Ps a jeśli czytasz wcześniejsze posty to czytaj ze zrozumieniem zazwyczaj ludzie przechodzili z castrola na motula o tej samej specyfikacji
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 kwie 2013, 20:04
 pomorskie
#96623
bolsfanwk pisze:dobra nie ważne nie chce mi się dyskutować,
taki spec z ciebie a pytasz o tak podstawowe rzeczy :D ten olej nadaje się do twojego klekota /norma 505.01/ jak i to benzyniaka /norma 502.00/

unseen pisze:Jak nie masz filtra DPF to lej.
w tym roczniku nie było nigdy DPF
bolsfanwk pisze:
mam Golfa V 1.9 TDI 105 koni, 2004 rok, przebieg 200 000 km,
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 kwie 2013, 11:24
 pomorskie
#97290
Mario V pisze:Stachoo to pojechałeś z tym olejem :mrgreen:
1 do pompowtrysków norma jest 505.01

Mobil Formula ESP ma 505.01
Stachoo pisze: ostatnio mi mechanik cały olej w skrzyni wymienił na właśnie taki.
fajnie :D skrzynia będzie super pracować bo on jest rzadszy od 75W-90 :D
By martinolatino2 -  03 maja 2013, 21:43
 -------
#97484
Panowie!!!!......Mam autko golf v , 1.9 tdi, 2008 rok, BXC, bez cząstek stałych + pompowtryskiwacze i czytając wszystkie 9 stron waszych wypowiedzi nadal mam wielki problem z wyborem oleju.
Autko ma 110 tys km i do tej pory jeździł na 5 w 30. przez ost rok spalił lub uciekł 0.5 l. oleju
1) Jak sądzicie czy nadal jeździć na 5w30 jak radzą firmy olejowe (motul, castrol, total)na swoich stronach www ? Czy przejść na 5w40?

2) W grubej książce VW napisane jest , że .....samochód z serwisem longlife (LL)to specyfikacja oleju 506 01 i 507 00 natomiast samochód bez servisu LL to specyfikacja oleju 505 01 tzn że jak kupiłem motula 8100 5w30 w zwszłym roku o specyfikacji 507 00 to mogę jeszcze jeden sezon pojeździć?

3) proponujecie :
a. http://allegro.pl/total-quartz-ineo-ecs ... 96109.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale nie ma specyfikacji VW
b. http://allegro.pl/castrol-slx-edge-prof ... 38926.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale czy jest dla bez czastek stałych i pompowtryskiwaczy?
c. http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-fst ... 39575.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale czy jest dla bez czastek stałych i pompowtryskiwaczy?
d. http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w ... 83722.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale czy jest dla bez czastek stałych i pompowtryskiwaczy?

a co byście zaproponowali do mojego bez cząstek stałych i z pompowtryskiwaczami?

Pozdrawiam wszystkich, M
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 maja 2013, 10:36
 pomorskie
#97500
martinolatino2 pisze:Panowie!!!!......
:?:
wielki problem z wyborem oleju.
nie wiem dlaczego
Autko ma 110 tys km i do tej pory jeździł na 5 w 30. przez ost rok spalił lub uciekł 0.5 l. oleju
1) Jak sądzicie czy nadal jeździć na 5w30 Czy przejść na 5w40?
możesz jedzić i na tym i na tym, nie ma większego znaczenia

2) W grubej książce VW napisane jest , że .....samochód z serwisem longlife (LL)to specyfikacja oleju 506 01 i 507 00 natomiast samochód bez servisu LL to specyfikacja oleju 505 01 tzn że jak
tryb serwisowania to kwestia umowna ustalona przez producenta za porozumieniem z serwisami, podstawowa kwestia to ile robisz rocznie kilometrów,

kupiłem motula 8100 5w30 w zwszłym roku o specyfikacji 507 00 to mogę jeszcze jeden sezon pojeździć?
nie ma żadnych przeciwwskazań abyś na nim jeździł ciągle
a co byście zaproponowali do mojego bez cząstek stałych i z pompowtryskiwaczami?
motul, total, LM, Mobil itp.. a nawet Castrol, ważne aby miał stosowna normę i był wraz z filtrami regularnie wymieniany
By jagood -  04 maja 2013, 17:21
 podkarpackie
#97509
a co byście zaproponowali do mojego bez cząstek stałych i z pompowtryskiwaczami?

motul, total, LM, Mobil itp.. a nawet Castrol, ważne aby miał stosowna normę i był wraz z filtrami regularnie wymieniany
i by był oryginalny :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 152