#95515
A jak z kopceniem? Jak depniesz zostawia bąka z tyłu?
No dokładnie ja nie jestem z Greenpeace i dlatego EGR mi nie jest potrzebnydexter23pl pisze:EGR wymyślili po to aby auto spełniało normy emisji spalin
robiłeś zmianę map przy okazji zwiększenia mocy czy specjalnie żeby wyłączyć EGR-a? Jeśli to drugie to ile płaciłeś?Sylwestro pisze:EGR da się pominąć.Mi tuner w mapach auta ustawił że cały czas zawór jest zamknięty i błędu nie wywala.A dla gofra z softem zwiększającym moc to nawet lepiej.W sumie EGR jest tylko potrzebny dla ekologii
czy coś pozytywnego tym osiągnąłeś czy tylko celem było mieć czystszy dolot?Sylwestro pisze:specjalnie żeby pominąć EGR kilka miesięcy po sofcie i zapłaciłem 200 zeta
Czystszy dolot przy okazji a celem było zlikwidowanie żótłej kontrolki i komunikatu Emissions Workshop ktorego miałęm dosyć U mnie problem polegał na tym że po diagnozie okazało się iż sterownik podciśnienia który daje podcisnienie na EGR i Turbo trochę odmówił poszłuszeństwa i przestał sterować tylko EGR i stąd błąd kontrolka i komunikat.Tuner zaproponował mi zmianę w mapach i pominięcie EGR co w moim przypadku przy zmienionym sofcie bedzie na plus i bedzie to tańsza opcja rozwiązania problemu ponieważ w/w sterownik w ASO kosztuje 750 zetamettenos pisze:
czy coś pozytywnego tym osiągnąłeś czy tylko celem było mieć czystszy dolot?
Zazwyczaj do komunikatu zapala się żółta kontrolka w kształcie silnikajootix pisze:Czy wraz z komunikatem Emissions Workshop świeci wam się jakaś kontrolka podczas jazdy? Czy tylko przy przekręceniu kluczyka słuchać gong i komunikat na fisie?
Tylko w FSI nie wolno wyłączać EGRa z uwagi na chwilowe temp.spalin (na ubogiej mieszance) dochodzące do iluś tam stopni - wydaje mi się że czytałem o 1800 stopniach przez część sekundy, ale nie daje swojej reki, na pewno ponad 1000 st. jestgabber pisze:Ale z drugiej strony jak się wytnie czy zaślepi EGR-a to będzie mieszanka powietrze-paliwo (bez spalin), a co za tym idzie większa temperatura spalania. Niektórzy piszą, że wypala cylindry. Na ile to jest prawdą nie wiem, ale wolę nie eksperymentować. Już po wymianie jestem Chociaż trochę się przestraszyłem, wyjechałem na ulicę i chciałem depnąć, a tu samochodem zaczęło szarpać, zero przyspieszenia i koniec radości z jazdy Wróciłem do tego samego mechanika i się okazało, że nie było szczelności/. Teraz już jest git.
Zaślepiać ani usuwać nie musisz.Niech EGR zostanie na swoim miejscu z zamkniętym zaworem tylko tuner musi Ci ustawić w mapach żeby komputer jak gdyby nie wykrywał tego zaworu i wtedy nie będzie wywalało błędu i kontrolka i dźwięk nie będzie wkurzał.piter_ldz pisze: warto pomyśleć o wywaleniu go moze, zaslepieniu i wyłączeniu.