grejf pisze:Stan odmy, czy go nie wywala w dolot i "pobrany olej nie jest w FMIC" jest dużo powodów poboru bez względu na typ oleju. Jeżeli jest wszystko ok to na castrolu pobór jest w granicach ok 200/300ml max. Ze względu na słabszy tzw film olejowy, szybsze zużycie oleju tzn ich właściwości.
grejf pisze:
parametry oleju są ważne kiedy zrywa film olejowy lub kiedy go traci i sie wypala zostawiając nagar... a Motul jest w tej kwestii zasadniczo bardzo dobry.
tak sobie poczytałem trochę o olejach i dla przypomnienia wyciągam to co pisał lokalny tuner, do środy mam wymienioną chłodnicę oleju więc teraz co jadę to w palnik w celu sprawdzenia nowego (starego) nabytku. Po 60 km sprawdziłem dzisiaj stan oleju, full myślę super (olej stary ok 7k przebiegu, minimalna dolewka po wymianie), ale zalatuje spalenizną... czyli co castrol wymięka ? niestety z konieczności ostatnio musiałem go zalać... mam nadzieje ze w poniedziałek dojdzie paczka z pro choice.
--- update ---
po kolejnej lekturze poczułem się oszukany przez producentów typu castrol, mobil itd.. dobrze wiedzieć że te oleje mają więcej wspólnego z olejem do frytkownicy niż full syntetykiem, . No ale prawo tego nie zabrania, prawie reguluje się "jakośc oleju" tylko w DE i jp.
http://motoroils.pl/dlaczego.html" onclick="window.open(this.href);return false;