Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kulesiak -  10 maja 2014, 15:13
 -------
#130661
czy ktoś z was montował wałek rozrządu do silnika TDI (BMM czy też BLS) od silnika SDI ? czy mógłby ktoś napisać (potwierdzić) jaka jest wysokość tych wałków ? Mam obawy, że wałek SDI jest niższy od wałka BMM, a nie miałem okazji porównać tych dwóch wałków.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  11 maja 2014, 10:30
 zachodniopomorskie
#130732
Powiem Ci tak na forum USA jetty są pomiary z hamowni ze zmiana walkow byl to efekt placebo, jedyny efekt daje dobry program , zdrowe walki, zmiana osprzetu- turbina, pompki i strojenie jeżeli mierzysz wysoko. Walki nie moga byc wyższe bo jest ograniczona bezwładność i skok zaworu, walki moga sie roznic tylko skokiem krzywki-stroma lub lagodniejsza, ale w doladowanych nie ma to aż nadto znaczenia, w wolnossakach co innego jak silnik sam zasysa mieszanke, nawet tdi na startym walki oprócz stukow tak źle nie chodzi bo turbawka tłoczy pod ciśnieniem- chyba ze juz prawie nie ma krzywek
By kulesiak -  11 maja 2014, 16:37
 -------
#130778
unseen z tego co mi wiadomo to wałek w 1,9 i 2,0 SDi jest taki sam, PinkFloyd jak rozmawiałem z jednym sprzedawcą sportowych wałków to twierdził, że właśnie wałek od SDI jest niższy od mojego TDI i dlatego właśnie próbuję zweryfikować tą
o info (niestety nie mam jak ich porównać) można ma ktoś na półcie i wypowie się ? w teorii charakterystyka wałka SDI powinna lepsza szczególnie w fazie opróżniania komór, ale jeżeli faktycznie jest on niższy to może oznaczać, że pomimo dłuższej fazy otwarcia na wydechu, ale w niepełnym otwarciu efekt jest taki sam jak na wałku ori, ale to tylko moje domysły ...
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  11 maja 2014, 16:50
 zachodniopomorskie
#130781
kulesiak pisze:unseen z tego co mi wiadomo to wałek w 1,9 i 2,0 SDi jest taki sam, PinkFloyd jak rozmawiałem z jednym sprzedawcą sportowych wałków to twierdził, że właśnie wałek od SDI jest niższy od mojego TDI i dlatego właśnie próbuję zweryfikować tą
o info (niestety nie mam jak ich porównać) można ma ktoś na półcie i wypowie się ? w teorii charakterystyka wałka SDI powinna lepsza szczególnie w fazie opróżniania komór, ale jeżeli faktycznie jest on niższy to może oznaczać, że pomimo dłuższej fazy otwarcia na wydechu, ale w niepełnym otwarciu efekt jest taki sam jak na wałku ori, ale to tylko moje domysły ...
przy sprawnej turbawce i dobrym programie i tak wleci powietrza tyle ile trzeba czy zawór ma skok ,1,3cm, czy 1,5cm, wymierne efekty daje wtedy kiedy jeszcze nie pracuje w pełnym zakresie swoich możliwości i tak jak pisałem w wolnossących motorach ma to sens- ale sa ograniczenia nic nie ma za nic albo elastyczność na dole dłuższe otwrace zaworów, albo ostre walki elastyczność mniejsza moc na górze, w turbodoładowanych nie ma to sensu bo ilością dostarczanego powietrza steruje turbawka i program na ile jest wystrojona, dlatego SDI może mieć inne.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  11 maja 2014, 19:40
 zachodniopomorskie
#130813
kulesiak pisze:ok dużo to wyjaśnia, PinkFloyd jeszcze jedno pytanie, nie wiem czy dobrze dedukuję, jeżeli wałek jest zużyty (ostry na krzywkach) to przy hamowaniu silnika na górze będzie brakować mocy ?
najpierw zapodaj logi 03, 011 dynamicznie, jak będzie ok i korekcje 013 i 023 sa dobre to może tak być, ale częściej może być wina słabej wydajności turbawki lub nieszczelność, lub przepływka tnie dawkę na wysokich.
Awatar użytkownika
By grejf -  16 maja 2014, 15:02
 mazowieckie
#131422
mettenos pisze:chyba że mowa o wałku z 2.0 SDI a czy jest jakaś różnića między wałkiem z 2.0 SDI a TDI PD tego nie wiem
z 2.0 tak, walek 2.0 SDI z seryjnym od 1.9 TDI PD różnią się na krzywkach po 1 mm [ostrzejszy SDI] tylko, lecz sprawdza się on przy grubych modach od 250/300ps GDZIE są PD +80% i moc w peek'u dopiero od 4-5rpm czyli pod typowy race, gdzie dodatkowe 10psów na górze rpm jest już na wagę złota...

do serii lub chipsa kiepsko z dołem - Nm.
By kulesiak -  16 maja 2014, 21:03
 -------
#131470


......
Panowie wałek od SDI ? Chyba nie za bardzo, bo nie będzie Wam miało co napędzać pompowtrysków !!

Do starych TDi VP owszem...

wytarty wałek w PD obiawia się słabym dołem, moc tylko w pik'u :)
lecz czy jest to wałek trzeba zweryfikować pełna zgoda...
znam kogoś kto włożył, taki wałek do BMM, ale faktycznie ma wycięty DPF fizycznie i programowo (podobnie mam ja), mówił że czuć było jakby był mocniejszy dół tak jak pisał wyżej "PinkFloyd", ale wiem że wrócił do ori (pewnie na górze brakowało), z tego co znalazłem wałek SDI owszem jest z ostrzejszy tak jak piszesz "grejf", ale w fazie ssania, zaś w fazie wydechowej podobno jest bardziej płaski w porównaniu do ori - niestety nie miałem okazji porównać tych wałków ...