kulesiak pisze:unseen z tego co mi wiadomo to wałek w 1,9 i 2,0 SDi jest taki sam, PinkFloyd jak rozmawiałem z jednym sprzedawcą sportowych wałków to twierdził, że właśnie wałek od SDI jest niższy od mojego TDI i dlatego właśnie próbuję zweryfikować tą
o info (niestety nie mam jak ich porównać) można ma ktoś na półcie i wypowie się ? w teorii charakterystyka wałka SDI powinna lepsza szczególnie w fazie opróżniania komór, ale jeżeli faktycznie jest on niższy to może oznaczać, że pomimo dłuższej fazy otwarcia na wydechu, ale w niepełnym otwarciu efekt jest taki sam jak na wałku ori, ale to tylko moje domysły ...
przy sprawnej turbawce i dobrym programie i tak wleci powietrza tyle ile trzeba czy zawór ma skok ,1,3cm, czy 1,5cm, wymierne efekty daje wtedy kiedy jeszcze nie pracuje w pełnym zakresie swoich możliwości i tak jak pisałem w wolnossących motorach ma to sens- ale sa ograniczenia nic nie ma za nic albo elastyczność na dole dłuższe otwrace zaworów, albo ostre walki elastyczność mniejsza moc na górze, w turbodoładowanych nie ma to sensu bo ilością dostarczanego powietrza steruje turbawka i program na ile jest wystrojona, dlatego SDI może mieć inne.
KARTOTEKA Jetta http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8&t=10080" onclick="window.open(this.href);return false;