#102420
A to w tej wtyczce to nie jest czasem czujnik halla?
Nie zapisałem numeru i teraz nie wiem co to jest
Edit:
Czym różni się czujnik halla od czujnika położenia pedału?
Rozumiem, że czujnik położenia pedału jest zintegrowany z pompą sprzęgła, natomiast czujnik halla jest wtykany w pompę (ale w żaden inny sposób z nią nie połączony). Tak jak w moim przypadku - wydaję mi się, że to co dałem wyżej na zdjęciu, to czujnik halla odłączony od pompy.
Na zdjęciu poniżej pompa z czujnikiem halla?
Pompa z czujnikiem położenia pedału?
Pytam, gdyż nie chciałbym wymieniać połowy auta, żeby uruchomić tempomat
EDIT2:
Wg etki do pompy sprzęgła przypinany jest czujnik halla, a więc to na moim zdjęciu to czujnik halla.
Czyli teoretycznie powinno być ok. Na forum turana piszą, że lubi się przepalać i wtedy tempomat przestaje działać. Ale dodatkowym objawem uszkodzenia jest szarpanie przy dodawaniu gazu. U mnie szarpanie nie występuje. Cyt:
Nie zapisałem numeru i teraz nie wiem co to jest
Edit:
Czym różni się czujnik halla od czujnika położenia pedału?
Rozumiem, że czujnik położenia pedału jest zintegrowany z pompą sprzęgła, natomiast czujnik halla jest wtykany w pompę (ale w żaden inny sposób z nią nie połączony). Tak jak w moim przypadku - wydaję mi się, że to co dałem wyżej na zdjęciu, to czujnik halla odłączony od pompy.
Na zdjęciu poniżej pompa z czujnikiem halla?
Pompa z czujnikiem położenia pedału?
Pytam, gdyż nie chciałbym wymieniać połowy auta, żeby uruchomić tempomat
EDIT2:
Wg etki do pompy sprzęgła przypinany jest czujnik halla, a więc to na moim zdjęciu to czujnik halla.
Czyli teoretycznie powinno być ok. Na forum turana piszą, że lubi się przepalać i wtedy tempomat przestaje działać. Ale dodatkowym objawem uszkodzenia jest szarpanie przy dodawaniu gazu. U mnie szarpanie nie występuje. Cyt:
Mógłby ktoś potwierdzić te informację?Nie działał tempomat pomimo tego,że kontrolka się zapalało i auto drgało na wolnych obrotach. Winę ponosił czujnik położenia pedału sprzęgła ( Hall sensor) w moim Touranie ma on nr 1KO 927 810 D. Po wymianie wszystko ok. Przy kupnie używanego zwrócic trzeba uwagę czy piny 4 i 5 nie są wypalone. Na Allegro najczęściej można kupić komplet z pompką sprzęgła, koszt to jakieś 60-100 zł. Koszt nowego czujnika w ASO-200 zł.
VW MK5 '06 GT DSG → Kartoteka