Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By soil -  23 lip 2013, 20:36
 śląskie
#102420
A to w tej wtyczce to nie jest czasem czujnik halla?

Nie zapisałem numeru i teraz nie wiem co to jest :P


Edit:
Czym różni się czujnik halla od czujnika położenia pedału?
Rozumiem, że czujnik położenia pedału jest zintegrowany z pompą sprzęgła, natomiast czujnik halla jest wtykany w pompę (ale w żaden inny sposób z nią nie połączony). Tak jak w moim przypadku - wydaję mi się, że to co dałem wyżej na zdjęciu, to czujnik halla odłączony od pompy.

Na zdjęciu poniżej pompa z czujnikiem halla?
Obrazek

Pompa z czujnikiem położenia pedału?
Obrazek

Pytam, gdyż nie chciałbym wymieniać połowy auta, żeby uruchomić tempomat :wink:


EDIT2:
Wg etki do pompy sprzęgła przypinany jest czujnik halla, a więc to na moim zdjęciu to czujnik halla.
Obrazek

Czyli teoretycznie powinno być ok. Na forum turana piszą, że lubi się przepalać i wtedy tempomat przestaje działać. Ale dodatkowym objawem uszkodzenia jest szarpanie przy dodawaniu gazu. U mnie szarpanie nie występuje. Cyt:
Nie działał tempomat pomimo tego,że kontrolka się zapalało i auto drgało na wolnych obrotach. Winę ponosił czujnik położenia pedału sprzęgła ( Hall sensor) w moim Touranie ma on nr 1KO 927 810 D. Po wymianie wszystko ok. Przy kupnie używanego zwrócic trzeba uwagę czy piny 4 i 5 nie są wypalone. Na Allegro najczęściej można kupić komplet z pompką sprzęgła, koszt to jakieś 60-100 zł. Koszt nowego czujnika w ASO-200 zł.
Mógłby ktoś potwierdzić te informację?
By seba123 -  23 lip 2013, 21:37
 -------
#102426
Kolego jutro sprawdze w swoim golfie jak to sie ma ale moge ci podac nr tej zaslepki co tam byla 1JO 973 705 zobacz jaki nr ma ta wtyczka u ciebie.
ale ten element jest oderwany od pompy tak czy go wyjełes wypiołes czy jak.
Awatar użytkownika
By soil -  23 lip 2013, 21:51
 śląskie
#102427
Ta połowa wisiała przy przy ścianie grodziowej niedaleko pompy sprzęgła. Sama pompa sprzęgła nie miała gniazda od dołu (tak jak na zdjęciach), tylko z lewej strony wypustkę - teraz wpadłem na to, że mogłem to spasować..

Sprawdzę jaki numer ma ta część i dam znać.

Edit:
znalazłem kolejną ciekawą informację, która powinna rozwiązać problem:
Z tym czujnikiem to jest tak;aby go wymienić trzeba wyjąć akumulator oraz jego podstawę.Czujnik jest zamontowany na pompie sprzęgła na zatrzask (nie trzeba zaciskać wężyków ponieważ łapie sygnał przez obudowę) wystarczy wyciągnąć wtyczkę pózniej odblokować zatrzask i go wyjąć (całkiem spokojnie 15 min.i po sprawie).
Awatar użytkownika
By Kulon -  06 sie 2013, 10:13
 spoza Polski
#103289
no dobra Panowie a co jeżeli w tym miejscu nie mam tej niebieskiej kostki żeby sprawdzić czy leci ten kabelek od obsługi tempomatu ?

auto: MK5 Variant 2009
Full FIS

sterownik modułu kierownicy to jest: 1K0953549CQ
Awatar użytkownika
By Kulon -  06 sie 2013, 12:06
 spoza Polski
#103294
Krzycho pisze:na 100% masz kabel nie musisz tego sprawdzać
ok dzięki
to zamawiam manetkę

chciałbym się jeszcze upewnić aktywacja tempomatu przez VCDS-a to jest tylko to ? czy coś ominąłem ?
Kod: Zaznacz cały
Kodowanie Tempomatu

Teraz najważniejsze, podłączamy VCDS-a, wybieramy 01- silnik, następnie wchodzimy w kodowanie II - 11 i tam wpisujemy 11463 następnie zapisz.
11463 = dla aktywacji
16167 = dezaktywacji tempomatu
Oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika modułu kierownicy, adres 16-koło kierownicy (jeżeli twoje wcześniejsze kodowanie to 000002 - i nie posiadasz komputera pokładowego, ale masz tylną wycieraczkę to musisz zmienić kodowanie na 000022).
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  07 sie 2013, 22:18
 warmińsko-mazurskie
#103473
Witam Kolegów. Ja właśnie jestem po wstawieniu tempomatu. Mam Golfa z 2004r - BRU, kompletny golas. Zacząłem od pociągnięcia magicznego kabelka, nie powiem trochę było mordęgi z wyciągnięciem kostki niebieskiej, ale jakoś się udało. Ja zrobiłem tak żeby mieć tempomat, na razie nie planuję żadnych modyfikacji. Potrzebowałem manetkę 1K0953513 A, ring type 2 1K0959653 C lub D- ja wstawiłem z końcówką D, moduł kierownicy 1K0953549 AF, jeszcze trzeba by podmienić wiązkę od poduszki kierownicy do ring type 2. Ale to można pominąć bo tylko troszkę trzeba starą kostkę wiązki podciąć i pasuje elegancko do ring type 2 do wejścia. Składamy do kupy wszystko, składamy kierownicę, kodujemy i przeprowadzamy adaptacje i cieszymy się tempomatem. Nie raz z kodowaniem trzeba się gimnastykować bo można zrobić w 5 minut albo w godzinę. W starszych modelach to różnie bywa.
By Rafi -  13 sie 2013, 12:03
 małopolskie
#103853
Witam
Kupiłem sprowadzanego golfa 5 dwa miesiące temu 1,9DTI BKC comfortline. Do momentu zmiany manetki wycieraczek na manetkę z komputerkiem pokładowym tempomat chodził, wszystko cacy. Po wymianie tempomat przestał działać, nie świeci się kontrolka, ale zauważyłem że mam puste miejsce w miejscy bezpiecznik (chyba 5 pozycja), jest to możliwe że poprzedni właściciel sam podpinał tempomat?
Próbowałem aktywować tempomat i komputerek pokładowy za pomocą VCDS 11.3 (w module kierownicy) i nic. Nie działa ani tempomat ani komputer.
Posiadam licznik dzielony więc pewnie 1/2FIS
Ma ktoś jakiś pomysł
Z góry dzięki
Modół komfortu VW 1K0 953 549 A
Awatar użytkownika
By soil -  13 sie 2013, 12:22
 śląskie
#103855
Licznik jest z mfa? Pokazuje spalanie czy tylko godzine i temerature? Pokaż jakie masz kodowanie modułu kolumny kierowniczej (powinno być 0000042 - do tempomatu i komputera+tylnia wycieraczka) i sprawdź jaki masz nr modułu, np 1k0953549AF (to jest midline z obsługa tempomatu i komputera).

Jeżeli wcześniej tempomat działał, to moduł kierownicy jest dobry, natomiast komputer może nie działać jeżeli masz zły licznik: sa 3 rodzaje:
1/2 fis bez mfa
1/2 fis z mfa
full fis z mfa+

Lub nie zakodujesz poprawnie manetki komputera (przy założeniu, że masz licznik z mfa).
By Rafi -  13 sie 2013, 12:30
 małopolskie
#103856
Szczerze nie mam pojęcia czy licznik ma MFa mysłałem że ma skoro był tempomat ale widzę że to nie ma nic wspólnego. Pokazuje godzinę i temperaturę. Kodowanie właśnie zmieniłem na 0000042 ( było 0000002 ) a ten nr modułu to chodzi licznik ?.

To chociaż jak włączyć sam tempomat. Może gdzieś indziej się go aktywuje, nie w module komfortu

licznik to 1K0920 851B
Awatar użytkownika
By soil -  13 sie 2013, 13:02
 śląskie
#103857
Jeżeli nie masz komputera a tylko tempomat, to kodownie powinno być 0000022

Jeżeli vcdsem wejdziesz w 16 steering wheel, to w pierwszym okienku powinien być podany nr modułu.
Awatar użytkownika
By Kulon -  14 sie 2013, 8:47
 spoza Polski
#103885
klepa pisze: Kodowanie Tempomatu

Teraz najważniejsze, podłączamy VCDS-a, wybieramy 01- silnik, następnie wchodzimy w kodowanie II - 11 i tam wpisujemy 11463 następnie zapisz.
11463 = dla aktywacji
16167 = dezaktywacji tempomatu
Oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika modułu kierownicy, adres 16-koło kierownicy (jeżeli twoje wcześniejsze kodowanie to 000002 - i nie posiadasz komputera pokładowego, ale masz tylną wycieraczkę to musisz zmienić kodowanie na 000022).
dzięki Panowie za pomoc
tempomat założony i po wartościach zmiennych w bloku 6 widać że powinien działać - dopiero dzisiaj będzie przejażdżka testowa
zaznaczę tylko że w moim aucie kodowanie koła kierownicy było: 000004 a teraz jest: 000034.
o czym warto chyba wspomnieć to że po aktywacji i kodowaniu należy odłączyć vcds-a i wyjąć kluczyk ze stacyjki na około 2 minuty - dopiero po tym zabiegu wartości w bloku 6 zaczęły się zmieniać przy włączaniu tempomatu
By Seaciarz -  03 wrz 2013, 21:41
 -------
#105111
Proszę o pomoc w kwestii założenia tempomatu.

Dołożyłem MFSW (bez przycisków telefonu) i manetkę tempomatu (bez pozycji CANCEL). We wtyczce modułu kierownicy jest fabryczny kabel w PIN-ie 13 (chociaż to dziwne, bo w 2005 roku nie powinni ich zakładać). Założyłem moduł Highline 1K0 953 549 BP. Zakodowałem moduł silnika i Sterring wheel, zrobiłem adaptację i hula wszystko, poza tempomatem. VCDS odczytuje taki błąd:
Kod: Zaznacz cały
Address 16: Steering wheel       Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Control Module Part Number: 1K0 953 549 BP    HW: 1K0 953 549 BP
  Component and/or Version: J0527           752 0101
           Software Coding: 0002042
            Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
           Additional Info: XXXXXXXXXXX E0221           005 0060   
           Additional Info: Geraet 00200
                      VCID: 810D0137A42D
1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded 
        000 -  -  - Intermittent
Po włączeniu tempomatu nie zapala się kontrolka.
Co może być powodem powyższej sytuacji? Nie doszukałem się podobnego przypadku w poprzednich postach.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 80