Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By west5009 -  08 lis 2022, 23:21
 pomorskie
#289793
Witam. Dołożyłem sobie moduł bluetooth do RCD310, który idzie jako kostka przez piny AUX i wymaga zasilania, jak i uziemienia. Z tym nie było problemu, bo stwierdziłem, że wszystko mam w kostce zasilającej radio, ale jednak po czasie zorientowałem się, że tam przecież 12V jest stałe i moduł nie gasi się po zgaszeniu i zaryglowaniu samochodu. Co jest trochę problematyczne z tego względu, że 1. Nie wiem jak mocno będzie mi rozładowywać aku, a 2. Każdy może się sparować z urządzeniem, kiedy auto stoi na parkingu zgaszone :tooth:

I teraz pytanie jest następujące: czy znajdę gdzieś tam w okolicy jakiś + po zapłonie/stacyjce? Zależy mi raczej na stricte okolicy radio, bo ten plusowy przewód jest niezbyt długi i jego droga przez deskę jest ograniczona. A może ktoś ma inny pomysł, albo miał podobny problem i wie jak go rozwiązać w miarę nieinwazyjnie? :unsure:
Awatar użytkownika
By west5009 -  08 lis 2022, 23:45
 pomorskie
#289795
Właśnie akurat dzisiaj już ten temat przeglądałem. Więc skoro go przeklejasz strzelam, że moduł kierownicy jest blisko i mój przewód do niego sięgnie :D Jutro będę sprawdzał, dzięki.
Awatar użytkownika
By jihaad -  09 lis 2022, 6:03
 dolnośląskie
#289796
Przedłuż kabelek jeśli trzeba. 12V po kluczyku jest zapewne w klimatroniku czy zapalniczce, ale najlepiej podejść przewodem do bezpieczników.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  10 lis 2022, 9:06
 śląskie
#289798
@jihaad tak jest przy panelu nawiewu ale on ginie po zgaszeniu silnika lub daniu na off kluczyk. A ten plus co jest w manualu ginie dopiero po wyjeciu kluczyka ze stacyjki
Awatar użytkownika
By west5009 -  12 lis 2022, 10:35
 pomorskie
#289805
Niestety, ale zapalniczka u mnie ma również stały prąd, a pod klimatronic trochę niezbyt mi się widzi tak więc będę musiał przedłużać i ciągnąć gdzieś w okolice kierownicy, albo może i nawet do tych bezpiecznikow :wacko:
Awatar użytkownika
By jarek60 -  12 lis 2022, 16:45
 zachodniopomorskie
#289806
W moim te +12V po stacyjce jest w bezpiecznikach obok drzwi - po prostu w miejscach na bezpiecznik nie wykorzystanym fabrycznie -dochodzi do gniazda bezpieczników z jednej strony napięcie +12V, wiec mam tam włożona wsuwkę z przewodem zamiast bezpiecznika. Przewód od bezpieczników poprowadzony do radia i włożony do kostki ISO radia. Widziałem w sprzedaży bezpieczniki z wyprowadzonym przewodem z niego -takie coś idealnie się tu nadaje.
I tu widać jeden przewód +12V po stacyjce do radia, drugi +12V z akumulatora do kamery , fabrycznie tam występują napięcia nie wykorzystane do niczego (doprowadzone do jednej strony gniazda bezpiecznika) :
Obrazek
Awatar użytkownika
By jihaad -  12 lis 2022, 19:36
 dolnośląskie
#289807
Lepiej zaopatrzyć się w odpowiedni pin i w wolne miejsce wstawić jak biały człowiek, uzyskując normalnie pełne gniazdo bezpiecznika i zabezpieczony przewód wyprowadzony z tyłu "puszki" bezpiecznikowej.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  12 lis 2022, 19:42
 śląskie
#289808
@jarek60 tak ale twoje rozwiązanie to będzie to działać jak kluczyk na on lub jak silnik uruchomiony.
Dajesz kluczyk na off lug gasisz silnik i juz blutu lub radio twoje jest wyłączone.
W moim rozwiązaniu jest tak samo z kluczykiem w statucie ale roznica jest przy stacyjka na off. Blutu lub radio nie ori gra dalej. Wyłącza sie jak wyciągniesz kluczyk.
Wiec różnica jest.. Stoisz na postoju i słuchasz radia z włączoną stacyjka lub na wyłącznej.
By Mapie -  13 lis 2022, 7:11
 mazowieckie
#289810
Hej !! Witam pożyczyłem golfa od kumpla 1.9 tdi chipowany
Ma ze 180 tak mówi. Nie działały szyby i esp chciałem dobrze , mówię sprawdzę bezpiecznik było ok . Natomiast wyczytałem i w miejscu na którym miał być nie było wiec wsadziłem i na szyby tez wsadziłem . Okazało się ze golfik się zmienił. Pierwsza objawia jaka zauważyłem. To tak jak by dodatkowo urosły mu obroty i zaczął tez wiatrak chodzić . Przejechałem ze 500m na postoju autko zgasło i już nie odpala zacząłem grzebać i chyba na mieszałem z bezpiecznikami . Obok kierownicy , nie było zmian nie odpalał to pod pokrywa tez doczytałem ze brakuje i całkiem na mieszałem .
Powiedzcie czy da radę to od nowa po wkładać na swoje miejsce . Nie zrobiłem zdjęcia jak wyglądały za nim dołożyłem. Jaki kolejek bezpiecznik !! Bardzo proszę o pomoc bardzo..
Awatar użytkownika
By jarek60 -  17 lis 2022, 23:08
 zachodniopomorskie
#289828
jihaad pisze:
12 lis 2022, 19:36
Lepiej zaopatrzyć się w odpowiedni pin i w wolne miejsce wstawić jak biały człowiek, uzyskując normalnie pełne gniazdo bezpiecznika i zabezpieczony przewód wyprowadzony z tyłu "puszki" bezpiecznikowej.
Zapewne kiedyś tak zrobię, ale tam wiązka strasznie mocno zatamowana. Nie mam pojęcia jakie tam wsuwki trzeba by było pod bezpiecznik zastosować -jaki to typ rodzaj?

Dodano po 4 minutach 26 sekundach:
Dexter23pl pisze:
12 lis 2022, 19:42
@jarek60 tak ale twoje rozwiązanie to będzie to działać jak kluczyk na on lub jak silnik uruchomiony.
Dajesz kluczyk na off lug gasisz silnik i juz blutu lub radio twoje jest wyłączone.
W moim rozwiązaniu jest tak samo z kluczykiem w statucie ale roznica jest przy stacyjka na off. Blutu lub radio nie ori gra dalej. Wyłącza sie jak wyciągniesz kluczyk.
Wiec różnica jest.. Stoisz na postoju i słuchasz radia z włączoną stacyjka lub na wyłącznej.
To kwestia który z tych przewodów podłączysz w jednym z nich + z akumulatora, w drugim po stacyjce. Te oba napięcia występują i nie wykorzystane. Jedne po stacyjce wykorzystam do zasilenia radia, drugie z akumulatora do zasilenia modułu haka holowniczego świateł.

Dodano po 4 minutach 20 sekundach:
Mapie pisze:
13 lis 2022, 7:11
Hej !! Witam pożyczyłem golfa od kumpla 1.9 tdi chipowany
Ma ze 180 tak mówi. Nie działały szyby i esp chciałem dobrze , mówię sprawdzę bezpiecznik było ok . Natomiast wyczytałem i w miejscu na którym miał być nie było wiec wsadziłem i na szyby tez wsadziłem . Okazało się ze golfik się zmienił. Pierwsza objawia jaka zauważyłem. To tak jak by dodatkowo urosły mu obroty i zaczął tez wiatrak chodzić . Przejechałem ze 500m na postoju autko zgasło i już nie odpala zacząłem grzebać i chyba na mieszałem z bezpiecznikami . Obok kierownicy , nie było zmian nie odpalał to pod pokrywa tez doczytałem ze brakuje i całkiem na mieszałem .
Powiedzcie czy da radę to od nowa po wkładać na swoje miejsce . Nie zrobiłem zdjęcia jak wyglądały za nim dołożyłem. Jaki kolejek bezpiecznik !! Bardzo proszę o pomoc bardzo..
Mój kolega tak zrobił jak ty po prostu wkładałem dodatkowe bezpieczniki gdzie były wolne miejsca aż wszystko zadziałało, potem weryfikowałem je po kolei. Na tych co uzupełniłem miejsca na niektórych po prostu nie występowało żadne napięcie przed odpaleniem silnika i po.