Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Czester -  23 kwie 2014, 0:33
 lubelskie
#128875
Wracając do problemu.
Przy pierwszym zapaleniu kontrolki komputer był podłączany. Zero błędów, otwieranie maski nie pomagało.
Po dolaniu oleju również kontrolka świeciła...kilka dni., Dopiero za którymś razem po porannym odpaleniu gasła po kilkuset metrach przejechanych na zimnym.
Zapala się zawsze w tym samym momencie, tzn idealnie w połowie zakropkowanego pola na bagnecie...
Dziś znowu to samo :shock:
Stan oleju ostatnim razem jak sprawdzałem był lekko ponad połowę, więc spokojnie. Od tamtej pory nie jeździłem. Dziś na rozgrzanym silniku (przejechane ok. 70 km) zaparkowałem, zgasiłem auto dosłownie na chwilę ( po odczekaniu rzecz jasna na uspokojenie), po odpaleniu kontrolka zaświeciła się i świeci :threaten:
Awatar użytkownika
By marnon -  23 kwie 2014, 13:56
 śląskie
#128921
Czester pisze:Wracając do problemu.
Przy pierwszym zapaleniu kontrolki komputer był podłączany. Zero błędów, otwieranie maski nie pomagało.
Po dolaniu oleju również kontrolka świeciła...kilka dni., Dopiero za którymś razem po porannym odpaleniu gasła po kilkuset metrach przejechanych na zimnym.
Zapala się zawsze w tym samym momencie, tzn idealnie w połowie zakropkowanego pola na bagnecie...
Dziś znowu to samo :shock:
Stan oleju ostatnim razem jak sprawdzałem był lekko ponad połowę, więc spokojnie. Od tamtej pory nie jeździłem. Dziś na rozgrzanym silniku (przejechane ok. 70 km) zaparkowałem, zgasiłem auto dosłownie na chwilę ( po odczekaniu rzecz jasna na uspokojenie), po odpaleniu kontrolka zaświeciła się i świeci :threaten:

masz w ogóle na desce kontrolkę otwartej maski? masz jakiś kabelek od zamka maski ?
drugie pytanie ile tego oleju dolewasz skoro tak szybko Ci się zapala kontrolka, silnik bierze Ci olej? wnioskuję że w połowie bagnetu odpala Ci się kontrolka...
By mistasz -  23 kwie 2014, 17:06
 opolskie
#128934
Diabli wiedzą jak to w sumie niemcy zrobili. Ze swojego doświadczenia wiem tyle:
- z uszkodzonym mikrostykiem maski kontrolka poziomu nigdy mi się nie zapaliła jak było ponad 3/4 zakropkowanego znaku na bagnecie.
- w połowie zakropkowanego pola już kontrolka się zapalała
- jeżeli uzupełniłem stan oleju aby zakryło całkiem zakropkowane pole kontrolka gasła po 100 km.
- jak zrobiłem ostatnio mikrostyk maski to podniesienie maski skasowało kontrolkę
- sprawdzić czy działa mikrostyk, to przy podniesionej masce nie da się załączyć wycieraczek
Może to Ci coś pomoże
Awatar użytkownika
By marnon -  23 kwie 2014, 17:17
 śląskie
#128936
Może mieć jeszcze tak zrobione jak ja miałem w poprzednim golfie że mechanik mi złączył miktostyk na stale bo też był walniety i komp czytał to jak zamknięta maska minus nie dało się skasować kontrolki jak się pojawiła u mnie było to średnio co 7 tys km i gaslo samo po jakimś czasie
By Czester -  23 kwie 2014, 23:44
 lubelskie
#128962
marnon pisze: masz w ogóle na desce kontrolkę otwartej maski? masz jakiś kabelek od zamka maski ?
drugie pytanie ile tego oleju dolewasz skoro tak szybko Ci się zapala kontrolka, silnik bierze Ci olej? wnioskuję że w połowie bagnetu odpala Ci się kontrolka...
Na desce nie pojawia mi się kontrolka gdy otworzę maskę przednią, kiedy otwieram klapę tylną kontrolka się pojawia. Tak jak pisałem kiedy się zapali, parkuję auto w tym samym miejscu, sprawdzam i pokazuje w połowie bagnetu (odkryte 4 zakropkowane pola).
Nie wiem co rozumiesz przez słowo szybko marnon. Może wyjaśnię to tak. Auto mam prawie 2 lata. Po zakupie zdarzyło mi się raz, że stan spadł poniżej połowy tych kropek o których mowa, było to po ponad 7 tyś km od wymiany. I wtedy nic się nie zapaliło. Dlatego teraz mnie to dziwi, że tak się dzieje. Podczas ostatniej wymiany zalałem równo z końcem zakropkowanego pola. Po przejechaniu przeszło 3 tyś km mam odkryte 3 rzędy kropek.
Wiem jedno, że dolewka oleju nie likwiduje od razu kontrolki.
Zabiorę się za sprawdzenie tego czujnika maski.
A druga sprawa gdzieś tutaj na forum czytałem, ze jest jakaś opcja w VCDS, i tam są ustawienia tego typu, że pomimo na bagnecie pokazuje np. połowę, to ta opcja może mieć ustawioną wartość, do której podczas rozruchu poziom oleju spada i zapala się kontrolka. Wiecie coś dokładnie? Ale wydaje mi się, że to do sprawdzenia na końcu.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2014, 10:58 przez Czester, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By marnon -  24 kwie 2014, 12:07
 śląskie
#128997
co do mikrostyku w zamku maski - zobacz tylko czy idzie jakiś kabelek od tego zamka - jak nie to nie masz tam żadnego czujnika otartej maski.

druga sprawa to ja bym przy następnej wymianie oleju odkręcił miskę i na początek przeczyścił czujnik poziomu oleju w misce, może faktycznie świruje ... podłącz go jeszcze raz pod kompa , jak nie masz może ktoś z kolegów Ci pomoże ...
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 kwie 2014, 13:17
 śląskie
#129007
U mnie fachowcy z aso na szybko skręcili na barana przewody zaraz przy samym włączniku w zamku wieć wyglądało jak by był ok zamontowany. Dopiero wykręcenie zamka pokazało jak to jest zrobione hehe.
Wyskrobałem nozykiem do tapet przewody z samego mikrostyku i dolutowałem i juz dwa lata i jest ok.

Co do czujnika oleju to jest w adaptacjach w liczniku ustawienie min poziomu oleju, jeszcze w blokach pomiarowych pokazuje aktualną wartośc oleju w misce w mm. Nie pamiętam teraz czy pokazuje w zegarach czy w sterowniku silnika w vcds.
By mistasz -  24 kwie 2014, 13:29
 opolskie
#129009
marnon pisze:co do mikrostyku w zamku maski - zobacz tylko czy idzie jakiś kabelek od tego zamka - jak nie to nie masz tam żadnego czujnika otartej maski.
No nie koniecznie. U mnie był taki numer że mikrowyłącznika i kabelków wogóle nie było.
Ale się uparłem, na forum pomogli mi i jak się okazało to kabelki były równiutko ucięte przy wiązce a końce wepchane do wiązki. Wogóle ich nie mogłem znaleźć dopiero na zdjęciu pokazano mi gdzie są (dzięki @dexter23pl ) Po odtworzeniu wsio działa :)
By Czester -  03 maja 2014, 19:55
 lubelskie
#129835
Wygląda na to, że problem rozwiązany. A rozwiązanie okazało się błachostką :szok: :ireful:
Zaglądam pod machę, i co widzę? Rozłączona kostka od zamka maski :threaten: Podłaczyłem, po zapłonie bangla, pokazuje się kontrolka otwarcia przedniej maski, i żółta kontrolka od razu zgasła :yes:
Nie wiem jak to się stało, że kostka była rozpięta. Teraz zobaczymy jak się to wszystko dalej będzie zachowywało.
Dzięki za sugestie, podpowiedzi.
Awatar użytkownika
By gryzli36 -  06 maja 2014, 13:44
 kujawsko-pomorskie
#130113
Witam


Mam podobny problem jak koledzy z zapaloną pomarańczową kontrolką, znalazłem usterkę urwany kabelek od zamka maski ( mikrostyka) nr części 1K0 953 236 D. Nigdzie nie mogę tego dostać.

Może ktoś ma jakiś pomysł na obejście tego.

Pozdrawiam
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15